امروز چهارشنبه 13 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 13 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 4 مارس 2015 میلادی است.

حذف محمد بنا در روسیه رقم خورد/استقلال مغلوب عقاب شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 79 سال پیش در چنین روزی کمیته اجرایی بازی‌های المپیک 1936 با ارسال دعوت نامه‌ای از دانشجویان 32 کشور دعوت کرد تا در بازی‌های المپیک 1936 به عنوان ناظر بازی‌ها حضورداشته باشند گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم آلمان و فرانسه به محل برگزاری این بازی‌ها رفتند و مدت 23 روز در چادرهای خاص نظامیان اسکان یافتند تا از نزدیک ناظر این بازی‌ها باشند.
 
78 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در آلمان غربی برگزار شد در این رقابت‌ها 668 ورزشکار از 28 کشور جهان حضور داشتند و آذمینفلر‌ این بازی‌ها را افتتاح کرد کمیته اجرایی بازی‌ها اعلام کرد که 500 هزار نفر برای تماشای شش ماه از بازی‌ها بلیت تهیه کردند.
 
64 سال پیش در چنین روزی نخستین دوره بازی‌های آسیایی در هند و در شهر دهلی نو با حضور 489 ورزشکار در 6 رشته ورزشی برگزار شد نه کشور ایران، هند، افغانستان، پنال،سیدان، اندونزی، ژاپن، فیلیپین، سنگاپور در این بازی‌ها شرکت کردند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرامنی باشگاه‌های تهران تیم‌های فوتبال پاس و برق در برابر هم قرار گرفتند ، پاس توانست با نتیجه 2 بر یک برق را شکست دهد در این دیدار محمود یاوری و همایون شاهرخی در دقایق 33.70 برای پاس گل زدند و آبشناسان نیز در دقیقه 51 تک گل تیم برق را زد در همین روز بعد از این دسته از مسابقات تیم‌های دیهیم رامسر با یکدیگر مسابقه دادند تیم دیهیم موفق شد با نتیجه 2 بر صفر رامسر را شکست دهد گل‌های این دیدار را علی رحمانی در دقیقه 73 و جعفر آذرگیم در دقیقه 85 در روی نقطه پنالتی زد. این دیدار در ورزشگاه امجدیه‌ برگزار شد.
 
43 سال پیش در چنین روزی در رقابت‌های دو و میدانی بین‌المللی داخل سالن مسکو دو رکورد جهانی تازه به دست آمد وایت دونده‌ آمریکایی 60 متر با مانع را در 7 ثانیه و 4 دهم ثانیه طی کرد و یک دهم ثانیه رکورد قبلی این رشته را کاهش داد در مسابقه دو 60 متر نیوک دونده اهل شوروی با زمان6 ثانیه و 4 دهم ثانیه مقام نخست را بدست آورد در 600 متر نیز استونا از شوروی با زمان 1 دقیقه و 30 ثانیه و 4 دهم ثانیه مقام اول را کسب کرد.
 
42 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های ایران تیم‌های عقاب و استقلال در برابر هم قرار  گرفتند تیم عقاب موفق شد 2 بر یک استقلال را شکست دهد در این مسابقه  غلام و فاخواه‌ در 1 دقیقه46 و 58 برای عقاب و علی جباری در دقیقه 10 برای استقلال گل زد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
همچنین 42 سال پیش در چنین روزی دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد در بلغارستان با حضور 135 کشتی گیر از دوازه کشور جهان در سالن مخصوص این شهر برگزار شد در این رقابت‌ها تیم ایران 3 مدال طلا،‌یک مدال نقره و 3 مدال برنز  بدست آورد ابراهیم جوادی در 52 کیلو گرم، رمضان حذر در 57 کیلو رم و محمود خاوران در 62 کیلو گرم برنده مدال طلا شد حسین بیطرفان در 48 کیلو گرم نقره گرفعت عبداله حاج احمدی، علی حاجیلو‌ و رضا خرمی در وزن‌های 68.62.90 کیلو گرم سه مدال برتر بدست آوردند.
 
40 سال پیش در چنین روزی پانزدهمین دوره مسابقات شمشیر بازی قهرمانی جوانان ایران با حضور 62 شمشیر باز از شش استان در رشته‌های فلوره، اپه و سابر در اهواز برگزار شد در  قسمت فلوره و اپه بیژن سرهنگ پور از اصفهان مقام نخست را بدست ‌آورد و در قسمت سابر علی فراهانی از آبادان برنده مدال طلا شد.
 
37 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی فرنگی 3 نفره ایران که برای شرکت در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی به شوروی رفته بود تنها با یک مدال برنز به ایران بازگشت در این دوره از رقابت‌ها145 کشتی گیر از ده کشور جهان شرکت داشتند. حسین تورانیان در 57 کیلو گرم به یک مدال برنز با ارزش دست یافت محمد بنا در 62 کیلو گرم وخسرو نظافت دوست در 82  کیلو گرم از دور مسابقه‌ها حذف شدند تیم شوروی با کسب 9 مدال طلا مقام فراهانی را کسب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار