دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران گفت: دولت تا قبل از انتخابات تاکید بر رفع تحریم‌ها و ساخت اقتصادی مطلوب در کشور را داشت و اقبال عمومی به سمت دولت هم رفت، اما بعد از گذشت یکسال و اندی هنوز قول‌های دولت در مورد اقتصاد عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی میرآخوری دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی با موضوع مسائل اقتصادی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی بحثی است که چندین سال در حال پیگیری است و این در صورتی است که نتوانستیم هنوز در کشورمان این طرح را به خوبی اجرا کنیم.  
 
وی تصریح کرد: نباید با افول نفت وضعیت اقتصادی ما تکان بخورد، در چند سال اخیر متکی بودن به نفت، تحریم‌های هوشمندانه از سوی غرب علیه ایران توانسته زندگی مردم را به طور مستقیم مورد هدف قرار بدهد.  
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه اتکای کشورمان به اقتصاد نفتی منجر شده که کشورهای غربی نفتمان را تحریم کنند، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند چرخه اقتصادیمان را مورد هدف قرار دهند و شاهد بودیم که تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد توانست قوت قلبی برای همگان باشد، ایشان امسال را هم به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ مطرح کرده و باید بتوانیم در راستای این سوال گام برداریم.  
 
میرآخوری با بیان اینکه دانشجویان به عنوان صدای جامعه وظیفه پرداختن به مسائل اقتصاد و فرهنگ را دارند، عنوان کرد: دانشجویان به نوبه خود به این مسائل ورود می‌کنند و باید مدیریت جهادی از سوی مسئولین صورت بگیرد.  
 
وی ادامه داد: در بحث اقتصاد زمانی که اقتصاد و فرهنگ در کنار هم عمل کنند، حرکتی جهادی صورت می‌گیرد و همینطور که شاهدیم، رهبری در سخنرانی اخیرشان تاکید کردند که اگر فرهنگ ترمیم شود، موضوع اقتصاد هم رشد خواهد کرد.  
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت قبل از انتخابات در بحث اقتصاد مصمم‌تر بود، گفت: دولت تا قبل از انتخابات تاکید بر رفع تحریم‌ها و ساخت اقتصادی مطلوب در کشور را داشت و اقبال عمومی به سمت دولت هم رفت، اما بعد از گذشت یکسال و اندی هنوز قول‌های دولت در مورد اقتصاد عملی نشده و به خیلی از رویکرد‌ها نیز اشاره نشده است.  
 
میرآخوری با بیان اینکه آنچه که باعث زنده ماندن جنبش‌های دانشجویی شده، تجمع می‌باشد، اظهار داشت: در‌‌ همان اوایل تاسیس جنبش‌های دانشجویی همواره تاریخ تجمع با جنبش‌های دانشجویی گره خورده است.  
 
وی افزود: سطح مطالبات ما تنها به صدور بیانیه و تجمع خلاصه نمی‌شود و تنها تجمع نشان زنده بودن جنبش‌های دانشجویی نیست، چرا که امروزه مباحث جوامع عمیق‌تر شده است.  
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران افزود: اقتصاد کشورمان در حال حاضر اقتصادی نفتی است که این موجب رانت خواری‌ها خواهد شد، چیزی که امروز در کشورمان شاهدیم، تمام هدف‌ها به سمت فروش نفت خام رفته و پرداخت مالیات در کشورمان به فراموشی سپرده شده است.  
 
میرآخوری با بیان اینکه متکی بودن دولت به نفت وابستگیمان را به غرب بیشتر می‌کند، تصریح کرد: این امر موجب کانالیزه شدن اقتصاد شده و قطعا ضربه بزرگی خواهد خورد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، فرهنگ ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار