معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر گفت : به زودي فراخوان تغيير کاربري شناورهاي باري به تفريحي جهت بهره برداري در ايام نوروز از سوي اتحاديه صيادان و تعاوني لنج داران اعلام مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، ناصر اميرزاده اظهار داشت: با برگزاري نشست ويژه گشت هاي دريايي استان بوشهر در نوروز  تمهيدات لازم براي برگزاري هر چه بهترسفرهاي دريايي در نوروز مشخص شد.

در اين نشست که با حضور نمايندگان اتحاديه صيادان، تعاوني لنج داران و کارشناسان گردشگري استان برگزار شد مباحثي در خصوص بررسي گشت هاي دريايي مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

اميرزاده افزود : قرار شد اتحاديه صيادان و تعاوني لنج داران هر چه سريعتر شناورهاي باري را که از قابليت لازم براي بهره برداري گردشگري و تفريحي در نوروز برخوردارند ، به اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر اعلام کنند.

معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر تاکيد کرد: به اين منظور به زودي فراخوان لازم از سوي اتحاديه صيادان و تعاوني لنج داران اعلام مي شود.

وي گفت: لنج هاي باري که براي بهره برداري گردشگري معرفي مي شود از نظر ايمني در اداره بنادر و دريانوردي استان بايد تاييد شود.

اميرزاده اظهار کرد: اسکله هايي که اين شناورها بايد در ايام عيد به گردشگران سرويس دهي کنند در اداره کل شيلات استان تعيين خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه به دليل نبود اسکله ويژه تفريحي در استان مجبوريم از ظرفيت اسکله هاي صيادي براي برگزاري تورهاي دريايي استفاده کنيم، اعلام کرد: در بندر بوشهر علاوه بر استفاده از اسکله صيادي بوشهر از اسکله تجاري والفجر هشت نيز بهره خواهيم برد.

اين مقام مسئول در استان بوشهر يادآور شد: نوروز سال گذشته شش فروند شناور در امر گشت هاي دريايي به مسافران خدمات ارائه دادند اما در تلاش هستيم شرايطي فراهم شود که امسال بر تعداد اين شناورها افزوده شود.

گشت هاي تفريحي 2 ساعته در آبهاي خليج فارس

اين مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود حدود 10 فروند لنج باري براي فعاليت هاي گردشگري در دوره نوروز اعلام آمادگي کنند.

به گفته وي، از اين ميزان شش فروند در بندر بوشهر به گردشگران خدمات مي دهند و چهار فروند ديگر در ساير شهرستان ساحلي فعاليت خواهند کرد.

اميرزاده تاکيد کرد: البته هم اکنون دو فروند شناور ويژه مسافري در مسير خارگ - بوشهر فعال هستند که اين دو فروند نيز در ايام نوروز به گردشگران خدمات لازم را ارائه مي دهند.

وي گفت : گردشگران مي توانند با استفاده از اين شناورها در قالب گشت هاي تفريحي که حدود دو ساعت به طول خواهد انجاميد در آبهاي خليج فارس به گشت زني بپردازند.

مسير گردشگري اين شناورها را اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تعيين 
خواهد كرد.

دفاتر خدمات مسافرتي بوشهر؛ برگزار کننده تورهاي دريايي

معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر در ادامه گفت: برگزاري تورهاي دريايي در نوروز با همكاري دفاتر خدمات مسافرتي فعال در استان انجام خواهد شد و گردشگران علاقه مند براي استفاده از تورهايي دريايي بايد به اين دفاتر مراجعه کنند.

تدوام گشت هاي دريايي در طول سال

اين مقام مسئول در استان بوشهر بر عزم اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر بر توسعه گردشگري دريايي تاکيد کرد و اظهار داشت: يک اتفاق جديد که از نوروز 94 شاهد آن خواهيم بود، ادامه برگزاري گشت هاي دريايي پس از تعطيلات نوروزي است.

وي گفت: در سالهاي گذشته با اتمام نوروز، برگزاري تورهاي دريايي در بوشهر متوقف مي شد اما از اين پس برگزار اين تورهاي دريايي ادامه خواهد داشت.

معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر، تصريح کرد: استان بوشهر از پتانسيل برگزاري تورهاي دريايي حتي در تابستان نيز برخوردار است که اميدواريم با برنامه ريزيهاي دقيق و اطلاع رساني مناسب نسبت به راه اندازي گردشگري دريايي بوشهر در کل سال موفق عمل کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاربری ، شناور ، باری ، تفریحی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار