جنبش اسلامی حماس از تعليق هماهنگی امنيتی سازمان آزاديبخش فلسطين با اسرائيل استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، جنبش اسلامی حماس روز جمعه از تصمیم شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در تعلیق همه موارد مربوط به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

موسی ابومرزوق، معاون حماس در بیانیه ای اعلام کرد شورای مرکزی چند تصمیم درست گرفته است که از جمله این موارد تعلیق هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی است.

موسی ابومرزوق که در حال حاضر در قاهره پایتخت مصر به سر می برد، با توصیف اینکه این همکاری امنیتی به ضرر فلسطینیان بود، گفت: این تصمیم درستی است و حماس به طور قاطع از آن استقبال می‌کند.

خبرگزاری رسمی فلسطینیان «وفا» گزارش کرد شورای مرکزی جنبش آزادیبخش فلسطین روز پنجشنبه تصمیم گرفت همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

این شورا که متشکل از 110 نفر است و پس از شورای ملی فلسطین دومین و بزرگ ترین شورای فلسطینیان به حساب می آید، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شهر رام الله در کرانه باختری نشست برگزار کرد.

 در پایان این نشست در روز پنجشنبه، شورای مرکزی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد اعضای این شورا تصمیم گرفتند همه موارد مربوط به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را به تعلیق در آورند.

در بیانیه این شورا تاکید شده است: مقامات اشغالگر اسرائیل در قبال فلسطینیان در سرزمین های اشغالی به طور کامل مسئول هستند و مطابق با حقوق بین المللی، اسرائیل یک رژیم اشغالگر محسوب می شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار