ابومرزوق: فراگیر شدن انتفاضه دستاورد عظیمی خواهد داشت

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: انتفاضه قدس تا محقق شدن همه اهداف مد نظر باید ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، «موسی ابو مرزوق» افزود ما خواستار استمرار انتفاضه فلسطین هستیم و از ملت فلسطین می خواهیم به این قیام مبارک ادامه دهند. انتفاضه قدس انتفاضه برای دستیابی به آزادی و کرامت انسانی است.

اگر ادامه یابد دستاورد بزرگی است. جرقه انتفاضه جدید فلسطین در قدس و مسجد الاقصی زده شده است و چنین دستاوردها و پیروزی هایی به همراه داشته است حال اگر دامنه آن به سایر اراضی فلسطین برسد طبعا نتایج بزرگتری به همراه خواهد داشت.

با ادامه انتفاضه، رژیم اشغالگر مجبور به خروج از همه اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن خواهد شد تا جایی که در این منطقه حتی یک شهرک نشین نیز باقی نخواهد ماند. انتفاضه قدس باید به حدی ادامه یابد که حتی یک اسیر فلسطینی نیز در بند زندان های اسراییل نباشد و محاصره ظالمانه غزه پایان یابد.

انتفاضه قدس بدون تردید دستاوردهای زیادی به همراه داشته و دارد. من معتقدم که این انتفاضه محدود به اراضی فلسطین نیست. اگر برای تضعیف و به تحلیل بردن قدرت ارتش های منطقه تلاش می شود همه این تلاش ها با هدف تقویت قدرت و انحصار قدرت نظامی در دست رژیم اسراییل است.

تلاش می شود در منطقه ارتش و کشور قدرتمندی وجود نداشته باشد تا فقط ارتش اسراییل عرض اندام کند و همچنان پر قدرت باقی بماند. امروز انتفاضه ای رخ داده است. انتفاضه ای که ارتش ( اسراییل ) را مشغول و دستپاچه کرده است. قطب نما بار دیگر به سوی فلسطین چرخید و امروز فلسطین بار دیگر در ویترین تحولات قرار گرفت.

به همین علت می گویم که انتفاضه باعث تغییر و تحولاتی نه تنها در عرصه فلسطین بلکه در عرصه منطقه ای خواهد شد. توجه و عنایت جهان اسلام بار دیگر به سوی فلسطین تغییر جهت داد. انتفاضه حامل پیام بسیار قوی است.

من معتقدم که انتفاضه فلسطین و دامنه آن باید به همه اراضی فلسطین و هر جایی در داخل و خارج از فلسطین که فلسطینیان حضور دارند گسترش یابد. در هر منطقه به شیوه خاص خود. در غزه به یک شکلی، در کرانه به شکلی دیگر و در اراضی 1948 به شکلی دیگر. فلسطینیان خارج در منطقه خاورمیانه ( غرب آسیا ) و در اروپا نیز به شیوه ای دیگر باید از انتفاضه حمایت و به آن کمک کنند.

معتقدم که باید از انتفاضه کنونی استفاده کنیم این انتفاضه باید فراگیر و عمومی شود. همه گروه های فلسطینی باید در آن حضور داشته باشند.

باید توافق داخلی میان همه گروه های فلسطینی ایجاد شود. انتفاضه قدس انتفاضه آزادی و رهایی از رژیم اشغالگر و طرد کردن اشغالگران است. همه باید بدانند که این انتفاضه از اهمیت زیادی برخوردار است و همه در آن شرکت کنند اگر چنین شود و سرتاسر کرانه باختری نیز صحنه انتفاضه و قیام مردمی فلسطین شود بدون تردید به اهداف مد نظر دست می یابیم.

وقتی انتفاضه عمومی و فراگیر شود دیگر گروهی به کار خود مشغول نیست یا گروهی به کار گروه دیگر نمی پردازد بلکه هم و غم همه گروه های مقابله با اسراییل و شعله ورتر کردن انتفاضه است. جوانان نقش بسیار مهم ، تاثیر گذار و غیر قابل انکاری در انتفاضه دارند ولی چنین نیست که فقط آنان حضور داشته باشند.

چه کسی این جوانان را ترغیب، تشویق و تحریک می کند. چه کسی روح مبارزه و حماسه و جهاد را در آنان می دمد.؟ بدون تردید اقدامات زیادی در پس پرده در حمایت از انتفاضه قدس صورت می گیرد. انتفاضه قدس یک انتفاضه مردمی است که همه گروه ها و طیف های مردمی در آن حضور دارند. اگر جوانان ، زنان و مردان در انتفاضه نباشند اصلا انتفاضه ای صورت نمی گیرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار