کره شمالی در بیانیه‌ای شدید اللحن اظهارات مذاکره کننده سابق آمریکا را در سئول محکوم و تهدید کرد کاخ سفید و دیگر پایگاه‌های آمریکا را با خاک یکسان خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس، یک پایگاه خبری کره شمالی اظهارات مذاکره کننده سابق آمریکا را در سئول محکوم و تهدید کرد کاخ سفید و دیگر پایگاه‌های آمریکا را با خاک یکسان خواهد کرد. 

کره شمالی این بیانیه شدیداللحن را در واکنش به اظهارات «کریستوفر هیل» عضو ارشد سابق هیئت مذاکره کننده آمریکا در گفتگوهای شش جانبه صادر کرد. 

گفتگوهای شش جانبه درباره بحران هسته‌ای کره شمالی آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی با خروج کره شمالی از این گفتگو‌ها متوقف شد. 

کریستوفر هیل هفته گذشته اعلام کرد کره شمالی هم اکنون در مسیری بی‌هدف گام برمی دارد و کشوری است که دوستانی بسیار اندک دارد. 

وی همچنین گفت درباره زمان فروپاشی کره شمالی اطمینان ندارد اما می‌داند که این کشور فروخواهد پاشید؛ اظهاراتی که در پایگاه خبری دولتی «یوریمینزوکری» به شدت محکوم شد. 

این پایگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کریستوفر هیل به عنوان معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام چهره زشت خود را نشان داد. آشکار است که آمریکا در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش هسته‌ای خود با هدف توطئه برای حمله به کره شمالی است؛ اظهاراتی که به طور مستقیم به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی اشاره دارد. 

علت حمله به سفیر آمریکا در کره جنوبی مخالفت یک تبعه این کشور با این رزمایش‌ها اعلام شده است. 

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد فرد مهاجم که «کیم کی جونگ» نام دارد بار‌ها به کره شمالی سفر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
خدا قوت کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
پس چرا معطلی؟؟
آخرین اخبار