نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ اسناد ملی گفت: حفظ اسناد ملی نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید در این زمینه تدابیر ویژه را اخذ کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن ابوترابی‌فرد در جلسه اعضای شورای اسناد ملی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، خطاب به مسئولین شورا گفت: انجام وظایف بنیادی برای شناخت امروز و فردای ایران بر عهده شما بوده و باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ این ذخایر به کار بگیرید.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به گمانم می‌توان با یک برنامه‌ریزی، اراده و بدون هزینه معنادار این نهاد را در جایگاه شایسته و وارسته قرار داد.
 
وی تصریح کرد: به طور کلی تمام نهادها باید مکلف شوند که تمامی اسناد خود را به این سازمان منتقل کنند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ همچنین می‌توان در صورت نیاز سازمان‌ها به این اسناد نمونه اصل آن را در اختیار سازمان مذکور و کپی‌های آن را در اختیار مجموعه ذیربط قرار داد.
 
وی با اشاره به ضرورت حفظ اسناد ملی بیان کرد: این موضوع نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید در راستای حفظ اسناد تدابیر ویژه‌ای را اخذ کرد.
 
ابوترابی‌فرد در خصوص مجازی سازی اسناد نیز عنوان کرد: از این طریق می‌توان اسناد را به صورت لحظه‌ای تحویل گرفت البته این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری‌هایی بوده که می‌تواند بسیاری از امور را تسهیل کند.
 
به گفته وی در راستای انتقال مجازی اسناد منابع مورد نیاز را می‌توان پیش بینی کرد.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: همچنین باید گروه‌هایی وظیفه بررسی اسناد را داشته باشند که این بخش کاملا دشوار بوده و باید با حساسیت به آن پرداخت.
 
براساس این گزارش نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم لوح تقدیری به منظور یادبود به اعضای شورای اسناد ملی اهدا کرد.
 
همچنین گفتنی است حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه از سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران بازدید و در جریان امور و شیوه نگهداری اسناد قرار گرفت.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار