سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد؛ درگیری‌هایی که عراق شاهد آن است با نابودی گروه داعش به پایان خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق اعلام کرد درگیری‌هایی که عراق شاهد آن است با نابودی گروه داعش به پایان خواهد رسید. وی خواستار ایجاد آشتی ملی و اجتماعی در مناطق آزاد شده شد. 
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ درگیری‌های کنونی در عراق با نابودی داعش به پایان خواهد رسید. وی دوران پس از نابودی داعش را بسیار مهم و حیاتی و حساس دانست و افزود این امر ایجاب می کند برای اجرای آشتی ملی و اجتماعی واقعی در مناطق آزاد شده تلاش کنیم. 

رئیس پارلمان عراق بر اهمیت نقش سازمان ملل بخصوص در ابعاد انسانی تاکید کرد و افزود هنوز هزاران خانواده مهاجر به حمایت و کمک نیاز دارند. الجبوری همچنین بر ضرورت تلاش مشترک پارلمان و نمایندگی سازمان ملل در عراق برای اجرای موفقیت آمیز طرح آشتی ملی تاکید کرد. 

سلیم الجبوری این مطالب را در بیانیه‌ای که در حاشیه دیدار وی با لیز جراندی معاون فرستاده دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ کننده امور انسانی، صادر شد اعلام کرد. 

جراندی نیز به نوبه خود از دیدار با سلیم الجبوری و اطلاع از دیدگاه های وی درباره مسائل مهم و حساس ابراز خرسندی کرد و افزود هیئت سازمان ملل تلاش می‌کند همه نوع کمک‌های انسانی و پشتیبانی را در زمینه اصلاحات قضایی و کمک به پارلمان ارائه کند.

احمد الجبوری وزیر مشاور در امور استان‌ها و امور پارلمانی در ژانویه امسال هشدار داد عراق پس از آزادی مناطق تحت سیطره داعش با «داعشی دیگر» روبرو خواهد شد. این اولین اظهار نظر یک مسئول عراقی در نوع خود به شمار می رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار