چهار مستشار نظامی خارجی با گذرنامه‌های آمریکایی، اسرائیلی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در یکی از مراکز طراحی عملیات داعش در استان نینوا بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری موسوعه العراق از بغداد، منابع امنیتی عراق از بازداشت چهار مستشار نظامی خارجی با گذرنامه‌های آمریکایی، اسرائیلی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در یکی از مراکز طراحی عملیات داعش در استان نینوا خبر دادند. 

یک منبع امنیتی عراق در مرکز مبارزه با تروریسم روز شنبه گفت نیروهای امنیتی ویژه عراق یکی از مراکز عملیات تروریست‌های داعش را در یک منطقه دور افتاده در صحرای تل عبطه در موصل ویران و دست کم چهار مستشار نظامی خارجی را بازداشت کردند. 

 منبع امنیتی افزود سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق پس از کسب گزارش‌هایی دقیق درباره وجود یک مرکز عملیات پیشرفته وابسته به داعش در منطقه‌ای دور افتاده در صحرای تل عبطه تحت کنترل و نظارت مستشاران نظامی خارجی، به این مرکز حمله کردند. 

یگان‌های امنیتی ویژه مبارزه با تروریسم با حمله به این مرکز، آن محل را تخریب کردند و برخی از اعضای آن را به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را به اسارت گرفتند. 

منبع امنیتی تاکید کرد در این عملیات ویژه سه مستشار نظامی با گذرنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی و یک نفر با گذرنامه یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بازداشت شدند. 

منبع امنیتی عراق گفت مستشاران نظامی خارجی برای بازجویی به یکی از مراکز امنیتی بغداد انتقال یافتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار