یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: غربی‌ها توافقی را خوب می‌دانند که تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران لغو نشود.

/ غربی‌ها نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند"مهدی فضائلی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد امکان دستیابی به یک توافق خوب در آینده، گفت: هنوز شرایط یک توافق هسته‌ای با الگوی برد_برد فراهم نیست.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: آنچه از نظر کشورهای غربی  و آمریکا یک توافق خوب هسته‌ای قلمداد می‌شود، توافقی است که حقوق جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت نشود.

وی افزود: حقوق قانونی و طبیعی جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلفی دارد که عبارتند از : تعداد سانتریفیوژ‌ها، مدت زمان تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای، تحریم‌های غرب علیه ایران و ... .

فضایلی با بیان اینکه غربی‌ها توافقی را خوب می‌دانند که تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران لغو نشود، ادامه داد: آن چیزی را که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان شرایط ایده آل برای انعقاد یک توافق خوب هسته‌ای می‌داند قطعا برای ایران شرایطی ایده آل نیست و توافقی بد خواهد بود.

وی افزود: از متن مذاکرات اخبار شفافی اعلام نشده است و افکار عمومی به طور کامل از روند مذاکرات مطلع نمی‌باشند و به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق در مورد آن اظهار نظر کرد.
 
فضایلی تصریح کرد: هنوز با شرایطی که بتواند  یک توافق خوب هسته‌ای منطبق با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران  را منعقد، فاصله داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار