مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در نشست خبری سفرهای ایمن عنوان کرد:

96 هزار خودرو از تست های معاینه فنی مردود شدند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو با بیان اینکه این ستاد در ایام نوروز از آمادگی کامل برخوردار است، گفت: 14 مرکز به صورت اتوماتیک و مکانیزه در ایام نوروز به شهروندان خدمات رسانی انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ولی آذروش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در نشست خبری با موضوع معاینه فنی_سفرهای ایمن که امروز (یکشنبه) در ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو برگزار شد، با بیان اینکه این ستاد در ایام نوروز برنامه های بسیاری دارد، اظهار کرد: در راستای کاهش سوانح رانندگی و تصادفات جاده ای،14 ستاد معاینه فنی خودرو در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی با تاکید بر اینکه 407 هزار خودروی واقع در شهر تهران در مرحله آزمایش این ستاد قرار گرفته اند و 96هزار خودرو از تست های معاینه فنی مردود شدند، گفت: 80درصد از آلایندگی های شهر تهران مربوط به وسایل حمل و نقل غیر استاندارد هستند.

آذروش با اشاره به آمار و ارقام وزارت بهداشت در خصوص مرگ و میر 3هزار و 700 و افزایش آمار سرطان شهروندان تهرانی، افزود: موضوع کاهش آلایندگی هوای تهران و تأمین سلامت مردم از موضوعات مهم و قابل توجه ای است که تمام مسئولان شهری و کشوری درگیر آن هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو ادامه داد: از 407 خودروی وارد شده به ستاد معاینه فنی خودرو، 27 درصد در ارتباط با تست آلایندگی، 18 درصد در ارتباط با عدم میزان فرمان، 5 درصد در آزمایش کمک فنر، 11 درصد در بخش موتور و 40 درصد در خصوص کنترل عیوب ظاهری برگ معاینه فنی خودرو را اخذ نکردند.

وی اضافه کرد: مراکز معاینه فنی خودرو از 4 تا 15 فروردین ماه سال آینده آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند و در هر شیفت کاری 6 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند که در تعطیلات نوروز از 7:30 صبح تا 16:30 بعد از ظهر این آمار متغییر خواهد بود.

آذروش با بیان اینکه از اول اسفندماه تا 15 فروردین ماه 94 کارشناسان ستاد معاینه فنی خودرو تهت عنوان (از ما بپرسید) در ایام نوروز در زمینه سوالات فنی آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: مسافران نوروزی قبل از خروج باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه و برگ معاینه را اخذ کنند به این منظور که هیچ خودرویی نمی تواند بدون اخذ مجوزهای فنی حق از شهر تهران خارج شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو با اشاره به راه اندازی سامانه ملی یکپارچه با همکاری وزارت کشور و پلیس راهور در آینده نزدیک، گفت: شهرندان با مراجعه به این سامانه می توانمند با مراکز معاینه فنی و پلیس راهور در ارتباط باشند.

وی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای موجود بهار امسال با بارش باران در جاده ها همرا است، گفت: شهروندان قبل از خروج باید تمامی تجهیزات لازم را آماده کنند تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنند.

آذروش با بیان اینکه تمام خودروهای امدادی مجوز معاینه فنی را اخذ کرده اند، ادامه داد: این خودروها شامل اتومبیل های پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس هستند که در جهت امدادهای جاده ای ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی انجام می دهند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو با بیان اینکه با رعایت خط سفید در نوروز امسال می توانیم سلامت شهروندان و کاهش آلایندگی های پایتخت را ارتقا دهیم، تصریح کرد: امیدواریم شهروندان در این امر ما را یاری دهند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای و مرگ و میر شهروندان باشیم.

در پایان با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودرو، افزود: این سازمان تصمیم دارد در راستای افزایش مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی، مراکز دیگری را در نقاط اصلی سطح شهر تهران افتتاح کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلایندگی ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار