رئیس شورای شهر ملارد گفت: برنامه محوری و اولویت بندی درنیازها و ملزومات شهری ملارد در شهرداری این منطقه ضعیف به نظر می‌رسد.

حسین بیات رئیس شورای شهر ملارد در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش موثر و سازنده برنامه محوری و لحاظ نمودن اولویت‌ها در مدیریت شهری و نیاز سنجی‌های منطقه‌ای اظهار کرد: با آغاز به کار شورای شهر چهارم از سال گذشته، اولویت‌های متعددی در حوزه‌های حمل و نقل، فضای سبز، فرهنگی، خدمات شهری و... تدوین شد  و فهرستی از این موارد را در غالب لیستی به شهرداری ملارد ارائه نمودیم تا نیازهای اشاره شده‌ را در چارچوب برنامه 4 ساله تنظیم نماید و بعد از رایزنی با کارشناسان، نخبگان و مدیران شهری نسبت به وصول و ابلاغ آن اقدمات لازم اجرایی شود اما متأسفانه آنطور که باید برنامه‌ای مدون در این بخش ملاحظه نمی‌شود.


وی در ادامه افزود: برخی اقدامات در حوزه مدیریت شهری برخلاف قوانین و مقررات مصرح است که از نمونه‌های آن می‌توان به واگذاری زمینف تأمین اجاره بها و واگذاری ساختمان به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است و این در شرایطی رقم می‌خورد که طبق مقررات هزینه‌های شهرداری باید در حیطه استحفاظی خود و شرح وظایف تدوین شده شهرداری‌ها تزریق شود اما متأسفانه بخش قابل توجهی از مصوبات ما با برنامه پنجم توسعه مغایرت دارد که تأمین حقوق نیروهای مأمور به فعالیت در دستگاه‌های دولتی نیز مشمول چنین مواردی می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح تفصیلی هنوز تصویب و ابلاغ نشده و فاصله بین طرح تفصیلی و طرح جامع شهری برای منطقه‌ای همچون ملارد فاجعه بار است.

بیات در ادامه با انتقاد از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی و تفکیک آنها تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم لحاظ نمودن ممیزی در شهر و شناسنامه دار نبودن بسیاری از املاک در منطقه ملارد از مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌شود.

بیات در پایان اذعان کرد: برنامه‌ای را برای سال 94 مدنظر قرار داده‌ایم که پیرو آن امیدواریم در حد توان و ظرفیت‌های موجود در جهت کاهش مشکلات و کمبودهای شهری، مثمرثمر واقع گردد و رضایت‌مندی شهروندان ملارد بیش از پیش تأمین گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار