معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:تا امروز حدود 16هزار خانواده ی ایثارگران سراسر کشور دیدار انجام شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمد علی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و معاون رییس جمهور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که امروز (یکشنبه) در ساختمان شهید رسول زاده بنیاد شهید برگزار شد با اشاره به ویژه برنامه های روز شهدا، اظهارکرد:برنامه های متنوعی برای 22اسفند ماه در نظر گرفته ایم که از آن جمله می‌توان به بازدید از خانواده های شهدای سراسر کشور در قالب طرح سپاس از 22بهمن تا 22اسفند ماه اشاره کرد.
 
وی افزود:تا امروز  از حدود 16هزار خانواده ی ایثارگر سراسر کشور دیدار انجام شده است.
 
حجت الاسلام محمد علی شهیدی محلاتی گفت:کنگره بزرگداشت شهدا فردا با حضور رئیس جمهور، یک هزار خانواده های شهدا و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می شود.

 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 220هزار شهید در طول جنگ داشته ایم گفت:به منظور بزرگداشت شهدای سراسر کشور از 22بهمن تا 22اسفند 220 هزار اصل درخت غرس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی در خصوص مروجین فرهنگی ایثار گفت: تعدادی از ایثارگران به عنوان گروه مروج انتخاب و به سراسر کشور اعزام می‌شوند که در این زمینه به معرفی شهدا و خاطرات آن‌ها به مردم می‌پردازد و نشست تجلیل از این مروجین در هفته جاری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دعای ندبه در گلزار‌های شهدای سراسر کشور به مناسب روز بزرگداشت شهدا خبر داد و افزود: برای روز شهدا بودجه‌ای در نظر گرفته شده، اما در خصوص بودجه خود بنیاد شهید، باید گفت که پیشنهادی به دولت ارائه کردیم اما مصوب نشد و به مجلس ارجاع داده شد که این بودجه افزایش پیدا کرده که در صورت تایید در شورای نگهبان، آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عدم رضایت خانواده‌ها از دیدار و ملاقات مسئولین بنیاد شهید، تصریح کرد: گزارش‌های رسیدهه از این ملاقات‌ها، صحت این موضوع را تایید می‌کند و این ملاقات‌ها بهتر است در سطح مدیران و معاونین بنیاد انجام شود، چرا که برخی افراد در این ملاقات‌ها شان خانواده‌ها را در نظر نمی‌گرفتند اما این موضوع از شش ماه قبل تا کنون بهتر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی با اشاره به اینکه سال گذشته 400 نفر از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت به سراسر کشور جهت بازگو کردن خاطرات شهدا اعزام می‌شدند، گفت: از زمان آغاز فعالیت من در بنیاد شهید، مشکلات خانواده‌ها و جانبازان بیشتر در زمینه مسئله درمان آنان بود که با ایجاد صندوق سلامت و اختصاص بودجه‌ای به آن، این مشکل تا حدودی مرتفع شد ولی هنوز مشکل به طور کامل برطرف نشده است.

وی از مشکل مسکن جانبازان و خانواده‌های ایثارگران سخن گفت و ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، حدود 19 هزار قطعه زمین در بیشتر استان‌ها اتخاذ گردید و این مشکل تا حدودی برطرف شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص معوقات ایثارگران عنوان کرد: ده سال از موقعات خانواده‌های شهدا و ایثارگر باقی مانده بود که توانستیم تا پایان سال 90 را تصویه کنیم اما معوقات سال‌های 91، 92 و 93 به خانواده‌های شهدا باقی مانده که تلاش می‌کنیم آن را پرداخت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: 19 هزار و 613 گلزار شهدا در سراسر کشور وجود دارد که حدود 11 هزار و 500 گلزار شهدا در مراکز استان‌ها و روستاها ساماندهی شده‌اند و نزدیک به 800 گلزار نیز در دست ساماندهی است که امیدواریم تا اوایل تابستان ساماندهی آن‌ها به پایان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی در پایان در خصوص ثبت گلزار‌های شهدا در سازمان میراث فرهنگی، گفت: برای ثبت گلزار شهدا در سازمان میراث فرهنگی و یونسکو، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که نخستین گلزار، در جیلارد دماوند به ثبت رسیده است. همچنین در تهران نیز حدود 30 هزار شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا تدفین هستند و تعدادی از خانواده‌های شهدا در خصوص ساماندهی آن‌ ممانعت می‌کنند اما با همکاری شهرداری،‌این موضوع پیگیری می‌شود وامیدواریم که گلزارهای شهدا در بهشت زهرا ساماندهی شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار