یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که تعداد سناتورهای حامی لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ به ۶۴ نفر رسیده است و اگر سه سناتور دیگر از این لایحه حمایت کنند، رئیس‌جمهور آمریکا حق وتو آن را ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که دستکم 64 نفر از سناتورهای آمریکا از لایحه‌ای حمایت کردند که که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند تا هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را قبل از امضا برای تأیید در اختیار کنگره قرار دهد و اگر سه نفر دیگر از سناتورهای آمریکا از این لایحه حمایت کنند، «باراک اوباما» دیگر نمی‌تواند این لایحه را وتو کند.

بر اساس این گزارش، «رودی گیلیانی» شهردار سابق نیویورک روز شنبه اعلام کرد که آمریکا می‌بایست موضع محکم‌تری مقابل ایران اتخاذ کند.

وی در یک راهپیمایی در برلین که توسط منافقین ایران سازماندهی شده بود، حضور پیدا کرد و مدعی شد که ایران به ما ثابت کرده است که نباید در خصوص ظرفیت هسته‌ای به آن اعتماد کرد.

این شهردار سابق نیویورک ادامه داد هرکسی که غیر از این فکر کند «احمق است» و در واقع مرتکب همان اشتباهی می‌شود که انگلیس در قبال نازی‌های آلمان در سال 1938 مرتکب شد.

روز شنبه وزیران خارجه آمریکا، فرانسه،‌ انگلیس و آلمان و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای بحث و بررسی مذاکرات هسته‌ای با ایران، در شهر پاریس دیدار کردند.

به گزارش فارس دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای از روز دوشنبه 11 اسفند ماه به مدت چهار روز در شهر مونترو سوئیس برگزار شد. دور قبلی این مذاکرات نیز از اول اسفند ماه به مدت چهار روز در شهر ژنو برگزار شد که برای اولین بار علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در این مذاکرات حضور داشتند و رایزنی‌های دوجانبه‌ا‌ی در راستای بررسی مسائل فنی موضوع هسته‌ای ایران صورت دادند و علاوه بر آن در نشست وزرا و معاونان نیز شرکت کردند.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و آمریکا در سطح وزرا 24 اسفند ماه برگزار شود که تاکنون مکان آن قطعی نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.