استاندار تهران در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی از آغاز فعالیت ستاد سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید حسین هاشمی استاندار تهران عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی که در استانداری تهران تشکیل شد، با اشاره به آغاز فعالیت این ستاد از 15 اسفند ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این جلسه کمیته‌های تخصصی گزارش‌های خود را از آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده ارائه کردند و طی ارزیابی‌هایی که از سال گذشته داشتیم، در چندین محور از جمله تسهیلات ارائه شده در مبادی ورودی و نحوه اقدامات صورت گرفته برای مسافران استان تهران، موفقیت خیلی خوبی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در عرصه کالا هیچ مشکلی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ قیمت‌ها نداشتیم و امیدواریم امسال نوروز آرامی پشت سر بگذاریم.

هاشمی با بیان اینکه از دستگاه‌ها قول گرفتیم ارزیابی‌های کارشان را عنوان کنند، افزود: دستگاه‌های مربوطه موظف شدند تا از 15 فروردین به بعد ارزیابی کارشان را به استانداری ارائه دهند و از دستگاهی که اقدامات مناسبی انجام دهد، تقدیر به عمل خواهیم آورد و امیدواریم بهره وری دستگاه‌های مختلف در نوروز 94 افزایش پیدا کند.

استاندار تهران در ادامه در خصوص باز بودن مساجد در تمامی اوقات روز عنوان کرد: در مساجد شهر‌های استان تهران احساس می‌کنیم باید برخی خدمات بیشتر ارائه شود که در همین زمینه با امور مساجد قطعا صحبت می‌شود تا مساجدی که در مسیر‌های پر تردد هستند، علاوه بر زمان برگزاری نماز، در سایر ساعات نیز درب مساجد باز باشد تا مسافرین در تمامی اوقات فریضه نماز را بجا آورند و از خدمات بهداشتی نیز استفاده کنند.

همچنین هاشمی در خصوص صدور تهران کارت گفت: صدور تهران کارت کار خوبی است، از جمله اینکه در حوزه‌های مختلف مانند هتل‌ها، مهمانسرا‌ها با داشتن این کارت، میهمانان می‌توانند از تخفیف 50 درصدی بهره مند شوند و همینطور در سفره خانه‌های سنتی استان با تخفیف 20 درصدی و برای استفاده از اتوبوس و مترو می‌توانند به صورت رایگان در شهر تهران استفاده کنند.

وی افزود: به سازمان میراث فرهنگی استان تهران پیشنهاد دادیم تا تورهای نصف روز با قیمت مناسب برای مسافرینی که وارد شهر تهران می‌شوند، برگزار کنند از مکان‌های گردشگری دیدن فرمایند و همچنین مقرر شده در ورودی‌های شهر تهران، بروشور تهران شناسی به مسافرین داده شود.

استاندار تهران در مورد موضوع کاهش ذخایر آب در روز‌های پایانی سال گفت: در خصوص موضوع آب با توجه به کاهش نزولات با خشکسالی همراه بودیم که باید در این زمینه مردم مشارکت کنند و هرجا که تعامل مردم بوده، موفق بوده‌ایم. اگر مردم صرفه جویی کنند، سال آینده را نیز مانند امسال بدون مشکل پشت سرخواهیم گذاشت و به همین منظور روش‌هایی برای صرفه جویی بیشتر بررسی می‌کنیم و هفته آینده نیز جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور درباره روش‌های درست مصرف و صرفه جویی خواهیم داشت و امیدواریم به نتیجه مناسب برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار