احیای طبیعت و زندگی برای رسیدن به آسمان آبی زمین پاک

به منظور توسعه فضای سبز و رسیدن به آسمان آبی و زمین پاک درختکاری از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در ایران روز درختکاری در روزهای پایانی سال صورت می‌گیرد که در این روز مردم برای پاسداشت و حفظ طبیعت تشویق به کاشت نهال می‌شوند.


در نگاره ها و آثار باستانی ایران مانند حجاری‌های دوره هخامنش در تخت جمشید نماد درخت زندگی یا سرو دیده می‌شود.


سرو به دلیل اینکه درختی همیشه سبز است همواره در ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.


این گزارش می‌افزاید:‌در یکی از مناطق ایران سرو 4هزار ساله در نزدیکی ابرقو(یزد) وجود دارد که آن را سرو زرتشت می‌نامند که از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می آید و در سایر هنرهای ایرانی نیز مانند مینیاتوری درخت به منظور فرهنگ سازی در ایران باستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.


در تاریخ نیز آمده است که ایرانیان از آغاز به درختکاری علاقمند بوده‌اند که ایران باستان در کنار توسعه وبناهای شهری فضاهای مناسبی را برای ایجادفضای سبز در نظر می‌گرفتند.


ریشه این کار را می‌بایست در فرهنگ و حیات ایرانیان جست که فردوسی شاعر نامدار پارسی زبان در شاهنامه خود از باغ‌ها و مرغزارهایی سخن می‌گوید که پیرامون آن آتشکده فیروز آباد وجود داشته و وابسته به این معبد بوده است.

کاخ‌هایی که فردوسی به آن اشاره می‌کند همان کاخ‌های قصر شیرین هستند که به فرمان خسرو پرویز در گذرگاه اصلی که دشت بین النهرین را به فلات ایران می‌پیوست ساخته بود و امروز به همین منظور در حفظ آسمان آبی زمین پاک گام می‌نهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار