قدیمی‌ترین نماد تهران که از سال 92 بخاطر نفوذ آب از فضای سبز محوطه موجب فرسایش شده بود کار مرمت آن بعد از مدت‌ها کار مطالعاتی در روز‌های پایانی سال 93 آغاز شد.

شاه علی مدیر برج آزادی در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، با اشاره به آسیب‌های جدی که در قسمت تالار آیینه، بخش مرکزی نگارخانه و موزه اصلی به خاطر نفوذ آب اظهار کرد: در حال حاضر فاز اول مرمت برج آزادی توسط سازمان فنی مهندسی شهرداری و شرکت‌های مشاور آغاز شده است. 
 
وی با بیان اینکه در قسمت بام برج سنگ‌های 410 سال قبل بدون هیچ آسیبی دوباره کار گذاشته شده‌اند و همین کار تا حدودی از نفوذ آب به درون برج جلوگیری کرد. 
 
شاه علی با اشاره به باز دید مسجد جامعه از برج آزادی گفت: مصوب  شدن 9 میلیارد تومان برای بازسازی بالا و 2 میلیارد تومان هو برای رفع نواقص تاسیساتی و زیر بنایی و هوا سازها هزینه شود. 
 
وی گفت: کار مرمت به صورت دقیق و با نظارت کامل در حال انجام است و کل 65 هزار متر مربع محوطه اداری نیز قرار  است مورد بازسازی هم مرمت قرار گیرد. 

مدیر برج آزادی در پایین از ادامه دار بودن کار تا اواخر  سال 94 خبر داد و گفت: کار در محوطه بیرونی در حال انجام  است و شرایط برای بازدید کنند‌گان در ایام عید بدون هیچ مشکلی انجام  می‌شود. 

انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: برج ازادی ، فضای سبز ، نماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار