جولیان مور بازیگر پرکار سینما از اوایل دهه ۱۹۹۰، هم در فیلم‌های هنری و هم در فیلم‌های هالیوودی موفق بوده است. وی برای نمایش‌های احساسی از زنان معمولی معروف بوده و ۴ نامزدی اسکار دارد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ جولیان مور متولد ۳ دسامبر ۱۹۶۰ بازیگر آمریکایی-بریتانیایی و نویسنده کتاب کودکان است. جولیان مور بازیگر پرکار سینما از اوایل دهه ۱۹۹۰، هم در فیلم‌های هنری و هم در فیلم‌های هالیوودی موفق بوده است. وی برای نمایش‌های احساسی از زنان معمولی معروف بوده و ۴ نامزدی اسکار دارد. پس از پایان تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، مور کارش را با مجموعه نقش‌هایی در تلویزیون آغاز کرد.
جولیان مور در سوم دسامبر سال 1960 در کارولینای شمالی متولد شد. پدرش پیتر مور یک چترباز نظامی آمریکایی بود که بعدها قاضی نظامی شد و مادرش آن مک نیل اسمیت یک روانشناس و مددکار اجتماعی بود. دوران کودکی و نوجوانی جولیان مور به دلیل فعالیت های پدر و مادرش در اقصی نقاط دنیا سپری شد تا اینکه وی موفق به ورود به دانشگاه بوستن شد و در رشته تئاتر در این دانشگاه به فراگیری هنر پرداخت. پس از اتمام دانشگاه، مور به نیویورک رفت تا در صحنه تئاتر این شهر به روی صحنه برود. او در چند سال حضور در تئاترهای نیویورک در نقشهای مختلفی حضور پیدا کرد که از جمله معروف ترین آنها نقش اوفلیا در نمایشنامه هملت بود.

پس از اجراهای موفق مور در تئاتر، پای وی به سریالهای تلویزیونی باز شد که از جمله معروف ترین آنها حضور مستمر در سریال « soap opera » و « As the world turns » بود که او را به بینندگان تلویزیونی معرفی کرد. پس از موفقیت نسبی در تلویزیون، وی با ایفای نقش های مکمل به سینما آمد و کم کم با حضور در فیلمهای موفق تری از جمله « میانبر » به کارگردانی رابرت آلتمن و « امنیت » ، توانست خود را به عنوان بازیگری مستعد در سینما مطرح کند. در سالهای بعد جولیان مور در آثار موفق از جمله « Boogie Nights » حضور پیدا کرد که به خاطر بازی اش در این فیلم نامزد دریافت اسکار شد و پس از آن نیز روند صعودی بازیگری او آغاز گردید و وی در آثار مطرحی از جمله « لبوفسکی بزرگ » و « مگنولیا » ظاهر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار