شهردار منطقه22 گفت: هدف کلی از تشکیل شورایاری ها، ایجاد حس تعلق شهروندی،تثبیت پایه های مردم سالاری در جامعه و شکل گیری روابط اجتماعی و فرهنگی در سایه وحدت، همدلی و همکاری تمامی اعضای جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در جمع هیئت های اجرایی و نظارتی چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها با گرامیداشت ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار كرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای انتخابات شورایاری ها، تمام نهادهای زیربط باید حداکثر امکانات خود را به کار گیرند و با آماده سازی فضای انتخاباتی،سرکشی و نظارت دقیق بر حوزه های انتخاباتی، انتخاباتی سالم و با نشاط برگزار کنند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات 14 تا 15 هزار نفر ثبت نام کردند که این میزان چه از نظر تعداد نفرات و چه میزان تحصیلات به نسبت سال های قبل حائز اهمیت است. به همین دلیل برگزاری انتخابات شورایاری ها نسبت به سال های گذشته از اهمیتی بیشتری برخوردار و لازم است.

وی گفت: به منظور هرچه بهتر برگزارشدن این انتخابات، نگاهها دقیق تر و ریزبینانه تر شود و اجازه ندهیم افرادی با بهانه های غیرمنطقی آتش اختلافات را روشن کنند. از آنجا که بحث اجرایی انتخابات شورایاری ها به عهده شهرداری است، هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی حق دخالت در بحث های تبلیغاتی، رد یا تایید صلاحیت کاندیداها و مسائل اینچنینی را ندارند؛ چرا که تنها وظیفه شهرداری، حسن اجرای انتخابات شورایاریها به نحوی شایسته و مطلوب است.

 مولایی رعایت اخلاق انتخاباتی را از جمله اولویت های برگزاری این انتخابات دانست و تصریح کرد: تمام ارگانها و نهادهای زیربط عزم خود را جزم کرده تا انتخاباتی سالم، شاداب و به دور از هرگونه شائبه برگزار کنند و در این میان نیروی انتظامی نیز به عنوان یگان حفاظت وظیفه برقراری امنیت و آرامش فضای انتخابات را برعهده گرفته است.

شهردار منطقه 22 با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداها، تصریح کرد: انتخابات شورایاری ها تفاوتهای زیادی از حیث ساز و کارهای اجرایی و نظارتی با انتخاباتی دیگر دارد که در سطح کلان کشور برگزار می شود. در این میان وظایف هیئت های اجرایی و نظارتی تفکیک شده و هیچیک از هیئت های دخیل در امر انتخابات حق دخالت در کار دیگری را ندارند و بی شک پرداختن به حواشی انتخابات کارچندان عاقلانه و منطقی بخصوص از سوی هیئت اجرایی به نظر نمی آید.

 مولایی در پایان تاکید کرد: قطعا رعایت مسائل اخلاقی در بحث انتخابات شورایاری ها و کمرنگ کردن باورها، اعتقادات و ارزش های دینی و انسانی و شکسته شدن حرمت ها از هیچ کسی پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وحدت ، پل ارتباطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار