ملک زاده گفت: ماموریت اصلی این دانشگاه در سال آینده تربیت دانشمند است و برای این منظور باید دانش آموخته‌های نخبه و مستعد خود را بعنوان محقق بالینی تربیت کنید. این یک سرمایه گذاری برای پیشرفت دانشگاه و کشور است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست شورای پژوهشی دانشگاهها که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود، گفت: مسایل مربوط به علم در کشور یک اولویت اصلی است و  باید با همت ملی در این زمینه کار کنیم. پیشرفت علم وظیفه دانشگاهها می باشد و با پیشرفت در علوم پایه، مسلما پیشرفت کلی خواهیم داشت. 

وی با اشاره به نمودار رشد مقالات دانشگاه در  ISI و اسکوپوس درخصوص ایمپکت فاکتورهای مقالات اظهار امیدواری کرد در سالهای آتی شاهد چاپ مقالات بیشتری از اساتید دانشگاه در مجلات معتبر باشیم. 

دکتر ملک زاده با اشاره به 10 مقاله پراستناد دانشگاه در ISIخاطرنشان کرد: این مقالات همگی بصورت کار گروهی و تیمی، همکاریهای ملی و بین المللی  صورت گرفته است که این موضوع در مورد مقالات پراستناد بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین همکاریهای بین المللی اساتید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که همکاری های پژوهشی با اساتید دانشگاههای معتبر جهان موجب ارتقای بیشتر دانشگاه خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اساتید فرهیخته و چهره‌های شاخص در این دانشگاه تاکید کرد: ماموریت اصلی این دانشگاه در سال آینده تربیت دانشمند است و برای این منظور باید دانش آموخته های نخبه و مستعد خود را بعنوان محقق بالینی تربیت کنید. این یک سرمایه گذاری برای پیشرفت دانشگاه و کشور است و ما هزینه آن را تامین می‌کنیم.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نقطه قوت همه دانشگاههای علوم پزشکی را medicine برشمرد و افزود: باید در علوم بالینی سرمایه گذاری کنیم و اعضای هیات علمی بیشتری داشته باشیم و در همین ارتباط یکی از برنامه‌های ما تربیت 200 عضو هیات علمی پژوهشی است. 

دکتر ملک زاده با اشاره به انجام 11 پژوهش کلینیکال تریال در دانشگاه، راه اندازی یک مرکز در این زمینه با تمرکز بر روی طرحهای درازمدت را ضروری دانست و گفت: مرکز نیماد از اوایل سال آینده کار خود را شروع می‌کند و از 30 تا 50 طرح کلان حمایت مالی خواهد کرد؛ امیدواریم دانشگاه 
علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز تعداد بسیاری از طرحهای خود را برای این منظور ارایه دهد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.