وزیر خارجه پیشین امریکا و کاخ سفید نامه 47 سناتور امریکایی به مقام‌های ایران درباره مذاکرات هسته‌ای را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، "هیلاری کلینتون"، وزیر خارجه پیشین امریکا و کاخ سفید نامه 47 سناتور امریکایی به مقام‌های ایران درباره مذاکرات هسته‌ای را محکوم کردند.

کلینتون روز سه‌شنبه (19 اسفند) گفت این نامه با هدف تضعیف تلاش‌های "باراک اوباما"، رئیس جمهور این کشور برای رسیدن به یک توافق جامع نوشته شد.

وی ادامه داد هشدار سناتورهای امریکایی به ایران با "سنت‌های رهبری امریکا" هماهنگی نداشت.

کلینتون افزود همه ما باید درباره "هر نوع توافق نهایی بر اساس آن چه می‌بینیم قضاوت کنیم، اما نامه اخیر سناتورهای جمهوری‌خواه با بهترین سنت‌های رهبری امریکا هماهنگی نداشت و باید پرسید هدف از این نامه چه بود؟"

کلینتون گفت یا این افراد سعی داشتند "به ایرانی‌ها کمک‌ کنند" یا می‌خواستند به باراک اوباما "در میانه دیپلماسی پرمخاطره بین‌المللی ضربه بزنند."

چهل و هفت سناتور جمهوري‌خواه روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به  مقام‌های ايران هشدار دادند که هرگونه توافق هسته‌ای با دولت آمريکا، بدون نظر موافق کنگره، فقط تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

واکنش کاخ سفید

کاخ سفید روز نیز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، بار دیگر نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه را محکوم کرد و آن را نمایش "بی‌ملاحظه" و "گمراه‌کننده" جمهوری‌خواهان دانست.

پیشتر کاخ سفید در واکنش به این نامه آن را "گذاشتن چوب لای چرخ" گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 دانست.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کلینتون ، نامه ، ایران ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار