شجاعی گفت:استعمال دخانیات و سیگار می‌تواند بیماری سرطان روده بزرگ را در فرد به همراه داشته باشد، علاوه بر آن مسئله ژنتیک نیز در بروز این بیماری تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی شجاعی متخصص پاتولوژی بالینی در نشست خبری سرطان روده بزرگ با اشاره به علت‌های شایعه بروز این نوع سرطان گفت:‌ تغذیه نامناسب و استفاده از مواد غذایی مانند فست‌فودها می‌تواند سرطان روده بزرگ را در فرد ایجاد نماید، علاوه بر آن مصرف بیش از حد گوشت قرمز استفاده نکردن از میوه و سبزی به اندازه‌ی کافی و تحرک نداشتن باعث بروز این نوع سرطان می‌گردد. 
 
وی افزود: استعمال دخانیات و سیگار می‌تواند بیماری سرطان روده بزرگ را در فرد به همراه داشته باشد، علاوه بر آن مسئله ژنتیک نیز در بروز این بیماری تأثیر می‌گذارد. 
 
این متخصص پاتولوژی بالینی با اشاره به علائم سرطان روده بزرگ عنوان کرد: کم خونی از علت‌های بروز سرطان روده بزرگ محسوب می‌شود، خونریزی از مقعد و مشاهده خون در مدفوع سبب  می‌گردد تا فرد برای تشخیص علت آن اقدام کند و در این هنگام سرطان روده بزرگ را تشخیص می‌دهیم. 
 
شجاعی ادامه داد: تغییر در اجابت مزاج که به سمت یبوست می‌رود و دردهای شکمی می‌تواند پزشک را به وجود سرطان روده بزرگ در فرد بیمار مشکوک نماید. 




انتهای پیام/ 

برچسب ها: سرطان ، روده ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.