سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

افت دما و تداوم بارش‌ها در شرق و جنوب شرق کشور/ تهران، غبارآلود و 9 درجه

امروز و فردا سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده وموجب افت دما، ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد وبرق می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "چهارشنبه 20 اسفند ماه 93" و فردا سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده وموجب افت دما، ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد وبرق می شود.  
براساس این گزارش، امروز شدت بارشها در جنوب کرمان، هرمزگان و بخشهایی از سیستان وبلوچستان خواهد بود و پدیده تگرگ نیز دور از انتظار نیست و فردا از شدت بارشها در هرمزگان و کرمان کاسته می شود و شدت بارشها در استان سیستان وبلوچستان است و روز جمعه بارش فقط در مناطقی از سیستان وبلوچستان خواهد بود و بتدریج تا اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج می شود.  

قابل توجه است، از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه با عبور امواج کوتاه از نوار میانی جو در نوار غربی کشور و مناطقی از دامنه هاي زاگرس مرکزي و وارتفاعات البرز غربی ابرناکی وبارش پراکنده پیش بینی می شود همچنین امروز و فردا در برخی مناطق شرق وجنوب شرق کشور بخصوص در استان هرمزگان وزش باد شدید پیش بینی می شود و طی امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریاي عمان مواج پیش بینی می شود.

شایان ذکر است، امروز بارش باران و برف در استان کرمان بویژه در نیمه جنوبی استان و بارش باران گاهی با رعد وبرق در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان. همچنین در این روز وزش باد شدید پیش بینی می شود که در جاده های کوهستانی استان کرمان منجر به کولاک برف و در برخی مناطق استان هرمزگان منجر به رخداد گرد و خاک خواهد شد از این رو توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی به کار گرفته شود، بویژه از هرگونه تردد در مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمایی 14- درجه و همدان با کمینه دمایی 13-  درجه و مشهد و اراک و زنجان ،با کمینه دمای 4- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان اهواز با بیشینه دمایی 28 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری درپاره ای نقاط غبارآلود و فردا، کمی ابری درپاره ای نقاط غبارآلود گاهی وزش باد و روز جمعه، کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی دربعدازظهر نیمه ابری و شهر تهران امروز، غبارآلود پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 10 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 0 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 9 درجه بالای صفر است.


نام استان    بیشینه دما    کمینه دما    نام استان    بیشینه دما    کمینه دما
آذربایجان شرقی    14    2-    فارس    14    0
آذربایجان غربی    12    1-    قزوین    14    1-
اردبیل    11    2-    قم    14    2-
اصفهان    8    1    کردستان    14    2-
البرز    10    1    کرمان    3    2-
ایلام    18    5    کرمانشاه    16    2-
بوشهر    27    16    کهکیلویه و بویراحمد    13    0
تهران    10    0    گلستان    16    1
چهارمحال و بختیاری    6    14-    گیلان    17    2
خراسان جنوبی    5    2    لرستان    18    5
خراسان رضوی    4    4-    مازندران    15    1
خراسان شمالی    7    6-    مرکزی    10    4-
خوزستان    28    14    هرمزگان    23    14
زنجان    7    4-    همدان    8    13-
سمنان    10    3-    یزد    9    1-
سیستان و بلوچستان    3    0              
          
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار