آریایی نژاد گفت: کشور ایران ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر سلامت دارد اما به علت اولویت‌ بندی نامناسب و نبود نظارت‌ها مقوله مهمی همچون این موضوع به حاشیه رانده شده است.

احمد آریایی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه کشور ما ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر سلامت دارد اما به علت عدم توجه به این موضوع و اعتماد نکردن به درآمد زا بودن توریسم درمانی این بحث پس از گذشت سالها در کشور ما پا نگرفته است. 

وی گفت: با توجه به پیشرفت‌های خوب علم پزشکی در کشور ما و استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز و شرایط جغرافیایی ایران شاید باید اکنون یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در منطقه می‌بودیم اما به علت غفلت در جذب فرصت‌ها نتوانسته‌ایم در این حوزه موفق عمل  کنیم. 

وی با بیان اینکه البته نظارت دقیقی بر حوزه گردشگری سلامت وجود ندارد و اختیار امور به دلالان سپرده شده است، خاطر نشان کرد: بی مسئولیتی ارگانهای مرتبط با حوزه سلامت موجب شده است فرصت طلایی برای دلالان ایجاد شود و اگر تعدادی هم گردشگر با هدف استفاده از خدمات درمانی به کشور ما مراجعه کنند مورد سوء استفاده قرار گرفته و حتی تبعات منفی برای کشور و وجه توریسم درمانی ایران به همراه داشته باشد. 



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار