عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارزیابی خود از روند فعالیت های ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: کمیته اجرایی برگزاری انتخابات شورایاری های اقدامات بزرگی در این مدت انجام دادند و بدون اغراق می توان گفت که تلاش های انجام شده هم تراز با انتخابات ملی کشور بوده است.

پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد شورایاری ها، اظهار کرد: من با توجه به مسئولیت هایی که بر عهده داشته ام با روند انتخاباتی که در سطح ملی انجام می شود آشنا هستم. از همین رو اشرافیت کاملی با اقدامات بزرگ انجام شده دارم.

وی در ادامه تاکید کرد: دوستان ما در ستاد با وقت کم، با کمترین نیروی انسانی و امکانات، امر بزرگی را ساماندهی کردند که این مسئله هم قابل تقدیر است و هم جای نسخه برداری توسط سایر شهرهای کشور را دارد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: امید می رود اعضای کمیته اجرایی به نحوی شایسته و همانگونه که در این مدت امور انتخابات را پیش بردند در برگزاری انتخابات که جزو آخرین مراحل امور است نیز کام مردم را شیرین کنند. 

وی درباره ضرورت فعالیت شورایاران در سطح شهر تهران گفت: تهران با حجم وسیع و جمعیت بالا نیازمند حضور نهادی به نام شورایاری هاست تا هم مدیریت شهری و هم شورای شهر تهران بتوانند برای اعمال نظارت بر محلات از شورایاران به عنوان بازوی شورا استفاده کنند، چراکه تعداد ما در شورای شهر نسبت به جمعیتی که در تهران ساکن هستند عدد نازلی است و قادر به نظارت بر همه امور شهر تهران نیستیم و این شورایاران هستند که چشمان بینای ما در محلات به حساب می آیند. 

سروری گفت: به طور طبیعی وجود شورایاری ها این زمینه را ایجاد می کند که برخورداری مردم به سمت عدالت حرکت کند. مهمترین ماموریت شورایاری ها نیز در دوره چهارم بستر سازی برای ایجاد عدالت در برخورداری مردم از امکانات شهری خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: شورایاری ها خط تکمیلی مردم سالاری دینی در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند. شورایاری ها پارلمان محلی هستند که می توانند نقش مردم را در محلات پررنگ کنند. از همین رو حالا کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر می دانند باید بیایند و از الگوی شورایاری های شهر تهران به عنوان یک دموکراسی واقعی بهره برداری کنند. 

سروری در پایان به ضرورت حضور همه جانبه در انتخابات 22 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: مردم با حضور پرحجم و گسترده خود باردیگر به دنیا نشان دهند که ایران در همه عرصه ها با حضور مردم مشکلات را رفع می کند. مردم تهران باید بدانند که نباید از این انتخابات به راحتی عبور کنند و اجازه ندهند با عدم حضور آنها، افرادی ناشایست بر مسند شورایاری ها قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار