جواد صداقت معتقد است گروه‌های نمایشی می‌توانند در شهرستان‌ها اجراهای عمومیِ طولانی‌تری داشته باشند، چراکه این روزها مردم از کارهای خوب استقبال می‌کنند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئا‌تر، نمایشنامه «باغ آلبالو» نوشته چخوف از جمله آثاری است که تاکنون بار‌ها توسط کارگردانان مختلف و با نگاه‌های متفاوت اجرا شده است. این روز‌ها این نمایشنامه به روایت جواد صداقت، یکی از کارگردانان بوشهر بار دیگر در سالن استاد امیری آن شهر به صحنه رفته است. او در رابطه با این اثر گفت: «در ادامه نگاهی که به ادبیات جهان داشتم و اجرای آثاری چون «مکبث» و «هملت»، به سراغ نمایشنامه «باغ آلبالو» آنتوان چخوف رفتم و تلاش کردم تا با نگاه جدیدی آن را اجرا کنم.» 
 
وی ادامه داد: «به دلیل بحث باغ و مالکیتی که وجود داشت، روایت جدیدی را شکل دادم و آن مسئله تروریسم بود. تنها سه شخصیت نمایشنامه در این کار وجود دارند که با کمک آن‌ها بتوانم اثر جدیدی را ارائه کنم.» 
 
صداقت در مورد ارتباط میان تروریسم و داستان «باغ آلبالو» توضیح داد: «در این نمایش، مالک باغ از لوپاخین، یکی دیگر از شخصیت‌های داستان می‌خواهد تا به آن‌ها کمک کند، او باغ را از آن‌ها می‌گیرد و آن مکان را تبدیل به پایگاه نظامی می‌کند و... به این طریق می‌خواستم اشاره‌ای به اتفاقاتی که این روز‌ها در جهان شکل گرفته است، داشته باشم.» 
 
این کارگردان بوشهری خاطرنشان کرد: «در اجرای این اثر، طراحی مینی مالیستی داریم. بازیگران نیز در فضایی ایستا نقش‌شان را ایفا و داستان را روایت می‌کنند. ما از گفتمان وارونه بهره می‌بریم. در واقع متنی نداشتیم و هم‌زمان با طراحی میزانسن‌ها، آن را طراحی کردیم.» 
 
صداقت با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از نمایش عنوان کرد: «با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبه رو شدیم. ابتدا 12 شب اجرا داشتیم که دو بار بعد از آن نمایش را تمدید کردیم. به نظرم نمایش در شهرستان‌های مختلف می‌تواند اجراهای طولانی مدت داشته باشد و تنها به یک هفته اجرای عمومی محدود نشود. برای نمایش آینده‌ام که برگرفته از فیلم «در‌ بارانداز» الیا کازان است، می‌خواهم به‌صورت سریالی عمل کنم.» 
 
جواد متین، میلادمرادی و آلاله ایزدی بازیگران نمایش‌ باغ آلبالو هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار