"آسانژ" -- بنیانگذار وب‌سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" -- 3 سال پیش به سفارت اکوادور در لندن پناه برد تا به سوئد مسترد نشود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" مقامات سوئدی امروز از تلاش برای قانع کردن "جولین آسانژ" به منظور بازپرسی از وی در شهر لندن خبر دادند. آنها تا پیش از این بر ضرورت انتقال "آسانژ" به سوئد پافشاری می‌کردند.


مقامات سوئدی "آسانژ،" بنیانگذار "ویکی‌لیکس" را به تعارض جنسی به 2 زن در سال 2010 متهم می‌کنند. "آسانژ" استرالیایی این اتهام را رد می‌کند و آن را تلاشی از طرف آمریکا و کشورهای غربی برای خاموش کردن صدای "ویکی‌لیکس" می‌داند. "آسانژ" معتقد است سوئد احتمالاً او را به اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده به آمریکا مسترد خواهد کرد.


یکی از وکلای "آسانژ" از تصمیم مقامات سوئد استقبال کرد؛ ولی به دلیل نیاز به هماهنگی با مقامات انگلیس و اکوادور، فرایند بازپرسی از "آسانژ" را در لندن زمانبر دانست.


سفارت اکوادور در لندن هنوز درباره این تحولات اظهار نظر نکرده است.


"آسانژ" در سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و از آن زمان تا کنون این محل را ترک نکرده است. او در صورت خروج از سفارت اکوادور -- به دلیل نقض قوانین قضایی انگلیس و زیر پا گذاشتن مفاد آزادی مشروطش -- به وسیله پلیس لندن دستگیر می‌شود. ماه گذشته رئیس پلیس لندن هزینه نگهبانی از محل سکونت "آسانژ" را برای پلیس آن شهر بسیار سنگین توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار