جولین آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت ویکی لیکس می‌گوید ادعاهای مطرح شده علیه وی درباره تجاوز جنسی صحت ندارد و او "کاملاً بی‌گناه" است.

اظهارات جولین آسانژ در پاسخ به اتهامات: کاملاً بی‌گناه هستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ جولین آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت ویکی لیکس می‌گوید ادعاهای تجاوز جنسی مطرح شده علیه وی صحت ندارد و او "کاملاً بی‌گناه" است.

سردبیر سایت ویکی لیکس که حدود 4 سال است در داخل سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند، در پی ادعاهای دو زن مبنی بر اتهامات جنسی دستگیر شد. در اظهارنامه وی با محوریت "رضایت طرفین" او به ارتباطش با زنی به نام "اس دبلیو" اشاره کرده است. وی اعلام کرد پیام‌های متنی که بین او و "اس دبلیو" رد و بدل شده است ثابت می‌کند رابطه جنسی آن‌ها با رضایت طرفین بوده است.

بنیان‌گذار 45 ساله ویکی لیکس گفت: آنچه می‌دیدم را باور نمی‌کردم. پنج روز پس از این ارتباط، تیتر روزنامه‌های سوئدی مرا مجرم و متجاوز معرفی می‌کردند. بلافاصله با مقامات سوئدی تماس و در دسترس قرار گرفتم تا هرچه سریع‌تر این موضوع روشن شود.

آسانژ در اظهارنامه 19 صفحه‌ای خود آورده است: به مدت 6 سال در بازداشت غیرقانونی و سیاسی بوده و حقوق او به صورت بی رحمانه و غیرانسانی زیر پا نهاده شده است.

با این حال، دستگاه قضایی سوئد تاکنون موفق به بازجویی از او نشده و این مسئولیت بر عهده مقامات اکوادور است.

او گفت: می‌خواهم مردم حقیقت را درباره من بدانند. بازداشت من بر اساس اطلاعات جزئی و جوانب سیاسی صورت گرفت.

وی همچنین با متهم کردن دادستان سوئدی، او را عامل انتشار نامش و رسوایی وی در 40 روزنامه این کشور دانست.

آسانژ بار دیگر با رد اتهاماتش، از تلاش مقامات انگلیسی و سوئدی برای استردادش به آمریکا ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۱۶:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
احتمالا این اظهار نامه هم برای خودش نیست و به نقل از اون در حساب توییتر ویکی لیکس منتشر کردن. از ماه ژوئیه تا حالا اینترنت آسانژ در سفارت اکوادرو قطع کردن. حتی تصویر از اون در حساب کاربریش منتشر نشده . به نظرم اونو به آمریکا تحویل دادن ولی رو نمی کنن
آخرین اخبار