هیو جکمن بیشتر شهرت خود را با بازی در سری فیلمهای "مردان ایکس" و در نقش ولورین یا گرگنما بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ هیو مایکل جکمن متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ بازیگر، تهیه‌کننده و خواننده استرالیایی است.


والدین او اهل انگلستان بودند که به استرالیا سفر کرده و وی در آنجا به دنیا آمد. هیو جکمن همچنین در زمینه تئاتر و رقصندگی نیز فعالیت دارد و بیشتر به خاطر ایفای نقش شخصیت ولورین در سری فیلم‌های مردان اکس شهرت دارد. همچنین او اجرای مراسم اسکار و چندین مراسم دیگر از جمله تونی را برعهده داشته است.

جکمن با ایفای نقش ژان والژان در فیلم موزیکال بی‌نوایان نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال ۲۰۱۳ و همچنین نامزد جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۲۰۱۳ شد و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای همین نقش گردید.

او پیش از این در سال ۲۰۰۲ نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای ایفای نقش در فیلم کیت و لئوپولد شده بود وی همچنین برنده جوایزی مانند جایزه تونی و جایزه امی می‌باشد. او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ برای ۵ سال متوالی، به انتخاب مجله پیپل، جزو ۵۰ انسان زیبای جهان معرفی شد و در نوامبر ۲۰۰۸ از طرف مجله پیپل به عنوان سکسی ترین مرد جهان انتخاب شد؛ و در سال ۲۰۱۳ از طرف مجله فوربز قدرتمند ترین بازیگر دنیا شناخته شد.

هیو جکمن در کارنامه بازیگری خود نقش‌های متفاوتی در ژانرهایی مانند رمانتیک، ابرقهرمانی، موزیکال، درام، اکشن، کمدی و... داشته است و همچنین خواننده ، رقصنده و بازیگر تئاتر و صحنه های موزیکال نیز می باشد و برنده ی جایزه ی تونی برای ایفای نقش در "پسری از آز" شده است.

از دیگر علایق و فعالیت‌های وی می‌توان به چندین رشته ورزشی، یوگا، نواختن پیانو، گیتار، ویولون و حمایت و شرکت در فعالیت‌های خیریه اشاره کرد.


اما بیشتر شهرت خود را با بازی در سری فیلمهای "مردان ایکس" و در نقش ولورین یا گرگنما بدست آورده است.


او همچنین ستاره‌ای در پیاده‌رو شهرت هالیوود دارد و اثر دست و پای وی نیز در تئاتر چینی TCL قرار دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار