عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه از موضع سرسختانه مقامات این کشور در قبال برنامه هسته‌ای ایران و همراهی با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از فرانس 24، برنارد اورکاد، کارشناس مسائل ایران در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه از موضع سرسختانه مقامات این کشور در قبال برنامه هسته‌ای ایران و همراهی با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

اوکارد با اشاره به ضرب‌الاجل 31 مارس برای رسیدن به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد، "هم‌اکنون فرانسه در جهت مخالف آمریکا حرکت می‌کند. این موضوع برخی از استرات‍ژی‌های پیش رو را تغییر خواهد داد." 

وی در ادامه افزود، "موضع سرسختانه مقامات کنونی فرانسه همانند سیاستی است که نیکولاس سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق و محافظه‌کار این کشور اتخاذ کرده بود." اوکارد با اشاره به تمایل مقامات آمریکا برای رسیدن هرچه سریعتر به یک توافق نهایی با ایران گفت، "انتخاب واضح پاریس، همراهی با کشورهای حوزه خلیج فارس و جلوگیری از دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای است." این در حالی است که پیش از این، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره رسیدن به یک توافق موقت با ایران در چند روز آینده ابراز امیدواری کرده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار