وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه آمریکایی "سی بی اس" ابراز امیدواری کرد توافقی موقت در چند روز آینده با تهران حاصل شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه آمریکایی "سی بی اس" ابراز امیدواری کرد در  صورتی که تهران ثابت کند برنامه هسته‌ای‌اش فقط برای اهداف صلح آمیز است، در چند روز آینده "توافقی موقت" با تهران حاصل خواهد شد.

جان کری افزود : در صورتی که برنامه ایران صلح آمیز باشد، توافق را اجرایی خواهیم کرد و امیدوارم توافق در چند روز آینده حاصل شود.

جان کری همچنین نامه 47 سناتور آمریکایی را "دخالت مستقیم" در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و درباره به خطر افتادن تلاش‌ها به منظور توافق با ایران هشدار داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در دیدار با "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران از این نامه عذرخواهی خواهد کرد، نیز گفت: من از یک اقدام غیرقانونی و بررسی نشده که از سوی فردی در مجلس سنا انجام پذیرفته، عذرخواهی نخواهم کرد.

جان کری همچنین تصریح کرد درباره مذاکره کنندگان ایرانی و قدرت‌های جهانی شرکت کننده در مذاکرات توضیح خواهد داد کنگره حق تغییر توافق اجرایی را نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ممکن است یک رئیس جمهور دیدگاه متفاوتی درباره این مسأله داشته باشد، اما هنگامی که ما به شکل صحیح وظیفه خود را انجام می دهیم،  منافع  تمامی این کشورها در این است که تأیید کنند این برنامه ای صلح آمیز است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: جان کری ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار