فرماندار شهرستان ملکان از راه اندازی سامانه ضد تگرگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندرزاده در حاشیه آیین راه اندازی این سامانه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه باغداران و کشاورزان این شهرستان دیگر نگران خسارت ناشی از تگرگ نباشند افزود: با راه اندازی نخستین سامانه ضد تگرگ در باغات ملکان بیش از 110هکتار از باغات میوه دراین شهرستان تحت پوشش این سامانه قرار گرفت تا در مواقع اختمال بارش تگرگ از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه هرسال بخشی از محصولات باغی و زارعی این شهرستان در اثر بارش تگرگ خسارت می بیند گفت: سامانه ضد تگرگ توسط مخترعین ایرانی بومی سازی شده و محدودیتی در تهیه این سامانه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از اولویت های این شهرستان است و با توجه به اینکه ملکان قطب کشاورزی و باغداری استان محسوب می شود، مسئولان باید برای کاهش اثرات سرمازدگی و تگرگ اقدام جدی را بعمل بیاورند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر حمایت اصولی و بدور از شعار از باغداران و کشاورزان تاکید کرد و گفت: غرامتی که به کشاورزان و باغداران در اثربلایای طبیعی داده می شود خیلی ناچیز است.

افخمی افزود: بخشی از غرامت پرداختی مبلغی است که کشاورزان به بیمه پرداخت می کنند و به ازای هر هکتار خسارت مبلغ 15میلیون ریال دردی را دوا نمی کند.
 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.