تبریز؛

توسعه فرهنگی استان مرهون توسعه‌ فرهنگی تمام شهرستانهای تابعه است

رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: در هفته‌ فرهنگی عجبشیر در تبریز، اصحاب فرهنگ و هنر عجبشیر توانسته اند سرمایه های فرهنگی و هنری خود را در معرض دید عموم بگذارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اکرم حضرتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی و هنری شهرستان عجبشیر گفت: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها، بهترین و موثرترین حرکتی است تا بتوانیم  دیگر شهرستانهای آذربایجان را بشناسانیم .

وی گفت: تبریز یک شهر تاریخی و فرهنگی است و اگر امروزه بخواهیم این شهر به توسعه فرهنگی برسد باید دیگر شهرستان‌های استان نیربه توسعه فرهنگی برسند .

رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه هدف از بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی هنری شهرستان عجبشیر این بود که این شهرستان را بهتر بشناسیم خاطر نشان کرد: شهرستان عجبشیر در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها بهتر توانسته است سرمایه‌های فرهنگی و هنری خود را به معرض دید عموم بگذارند .

وی افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در مرکز استان باعث می‌شود تا اهالی شهرستان تبریز بیشتر با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دیگر شهرستانهای استان آشنا شوند. 

حضرتی با اشاره به اینکه هدف مجموعه شهرداری تبریز این است که استان را در تمام جهات توسعه دهد گفت: یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز کمک، تعامل و تبادل فرهنگی با دیگر شهرستان‌ها است که این کار به نفع هر دو طرف است .

ویاظهار داشت: این حرکت باعث شد تا دیگر شهرستان‌های استان نیز به فکر برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها باشند تا تمام شهرها با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند .

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به برگزاری همایش پایتخت نگارگری در تبریز گفت: قصد داریم صبغه نگارگری آذربایجان را به نام تبریز به ثبت برسانیم و هرآنچه که به نام تبریز به ثبت برسد به نام آذربایجان خواهد بود .

وی افزود : در حال تدوین سند جامع فرهنگی استان هستیم تا با این کار بتوانیم این سند را به عنوان سندی ماندگار در تاریخ استان به یادگار بگذاریم.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.