رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از خالی ماندن ظرفیت بسیاری از بلیت‌های اینترنتی خبر داد و گفت: متأسفانه مسافران از پیش فروش بلیت‌های اینترنتی در بخش جاده‌ای استقبال چندانی نکرده‌اند.

تلفنی** مسافران اتوبوس‌ها از فروش اینترنتی بلیت استقبال چندانی نکرده‌اند/ ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت اصلی سازمان راهداری استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه در سال 93 از سوی دولت و مجلس توجه بسیار خوبی به این حوزه شده است، گفت: اعتبارات ما نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای هم از سوی منابع عمومی و هم از سوی منابع داخلی افزایش یافت.

وی در ادامه به عملکرد 11 ماهه این حوزه اشاره کرد و گفت: در بخش بهسازی و روکش جاده‌ها حدود 10 میلیون تن آسفالت استفاده شد، 8 میلیون و 640 هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری صورت گرفت و 6 میلیون متر طول عملیات درزگیری توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای انجام شد.

کشاورزیان در ادامه توضیح داد: انجام عملیات حفاظتی رویه راه‌ها به طول 2 هزار و 460 کیلومتر انجام شد.

وی یادآور شد: در سال 92، 460 نقطه و مقطع پرحادثه کشور توسط این سازمان برطرف گردید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه 250 دستگاه پل بزرگ و ابنیه فنی تعمیر شد، گفت: حدود 250 هزار علائم اطلاعاتی و اخباری در مسیر راه‌های شریانی نصب گردید و حدود 60 باب آشیانه ماشین‌آلات سنگین راهداری و 68 باب ماشین آلات سنگین، 95 دستگاه بازسازی و راه‌اندازی ماشین آلات سنگین توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: اولویت سازمان راهداری ارتقا ایمنی راه‌ها است و اولویت‌های بعدی لکه‌گیری جاده‌ها و سایر اقدامات می باشد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه اکثر بخش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به بخش‌های خصوصی واگذار شده است، گفت: سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سودآور کردن سرمایه‌ها در این حوزه است.

کشاورزیان در ادامه توضیح داد: در سفرهای نوروزی تمامی اقدامات در بخش راهداری صورت گرفته است و تمامی سرویس‌دهی راه‌ها در این حوزه به طور کامل انجام شده است.

وی در ادامه توضیح داد: 34 هزار کیلومتر راه شریانی مورد بازدید قرار گرفته است و نقاط ضعف آزمایش شده تا در مدت باقی مانده به عید برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل آنکه روز به روز میزان جابجایی با وسایل شخصی افزایش می‌یابد، بنابراین ما در دو سال گذشته میزان وسایل حمل ونقل عمومی را افزایش نداده‌ایم اما از سوی دیگر کیفیت جابجایی و سطح خدمات را دو چندان کرده‌ایم.

کشاورزیان در ادامه افزود: پیش فروش بلیت‌های نوروزی که در چند سال گذشته به صورت حضوری بوده است سعی کرده‌ایم به صورت اینترنتی و پیش فروش به مسافران ارائه کنیم تا دیگر مجبور نباشند به پایانه های مسافری مراجعه کنندو وقت و هزینه خود را تلف کنند.

وی اظهار داشت: البته بخش کمی از ظرفیت‌ها نیز باقی مانده تا در صورت تهیه نکردن بلیت بتوانند خریداری کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه توضیح داد: امسال میزان استقبال از فروش اینترنتی بلیت پایین بوده است و در سال گذشته 30 درصد از ظرفیت‌ها باقی مانده بود، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 درصد از ظرفیت فروش باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار