معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه سازمان بهداشت جهانی تا سال 2025 مرگ و میر میانسالان (افراد بین 30 تا 59 سال) باید 25 درصد کاهش یابد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  دکتر علی اکبر سیاری در مراسم رونمایی از نرم افزار «خود ارزیاب میانسالان» گفت: به دلیل بروز مرگ و میر بالا در سنین بین 30 تا 59 سالگی سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها را ملزم کرده است که تا سال 2025 بر اساس برنامه ریزی هایی، مرگ و میر میانسالان را تا25 درصد کاهش دهند.

وی افزود: بر همین اساس برنامه ریزی هایی در معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام گرفته است که یکی از این برنامه ها طراحی اپلیکیشن ها و نرم افزارهای اطلاع رسانی عمومی در خصوص سلامتی است.

وی ادامه داد: نرم افزار «خود ارزیاب میانسالان» به این قشر کمک می کند عوامل خطرزای سلامتی که کنترل آن در دست خود فرد است، همچون اضافه وزن، چاقی، چربی خون، فشار خون و دیابت خود را کنترل کند.

دکتر سیاری بیان داشت: این نرم افزار کمک می کند که افراد با مخاطرات سیگار کشیدن، خوردن غذای ناسالم، کم تحرکی، مصرف الکل آشنا شده و به خودمراقبتی بپردازند.

وی افزود: اپلیکیشن «خود ارزیاب میانسالان» برای مراقبت از سلامت افزاد سالم طراحی شده و همچنین به کنترل عوامل خطر در بیماران کمک می کند.

معاون بهداشت خاظرنشان کرد: این نرم افزار در Google player و همچنین سایت Apple قابل دریافت و نصب بر روی گوشی های همراه است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار