دکتر سیاری گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت در حوزه سلامت دهان راه‌اندازی خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی اتفاق خواهد افتاد اما آنچه مشکل عمده ما است نیروی انسانی میانی است که باید آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در برنامه آغاز طرح تحول سلامت دهان و بزرگداشت روز دندانپزشکی افزود: سه عامل دسترسی، بهره‌مندی و حفاظت مالی در مقابل هزینه‌ها از مهمترین ارکان برقراری عدالت است که اولین شعار طرح تحول سلامت می‌باشد ضمن اینکه کیفیت ارائه خدمات هم مهم است که با رضایت مردم و میزان پولی که می‌پردازند معلوم می‌شود. 
 
وي بيان داشت: راه‌اندازی خدمات دندانپزشکی در 707 مرکز بهداشتی آغاز شده و این مراکز مجهز به تجهیزات روز دندانپزشکی هستند. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت تصريح كرد: باید از تکنولوژی و خدمات مناسب در کنار قیمت متناسب برای ارائه خدمات استفاده کنیم همچنین برای انجام کارهای حد واسط نیاز به نیروی میانی وجود دارد كه کمبود نیروی میانی و همکار دندانپزشک از مشکلات طرح تحول بوده و برای رفع آن در حال پیگیری هستیم. 
 
سیاری از ارائه خدمات بهداشتی دهان و دندان برای روستاییان خبر داد و گفت: ارائه خدمات دهان و دندان برای روستاییان جزو اولویت‌های وزارت بهداشت در قالب طرح سلامت دهان است. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينكه عدالت، مشارکت و همکاری بین بخشی در کنار استفاده از تکنولوژی روز در دستور کار قرار دارد، افزود: برای هر 3 تا 4 هزار نفر کارشناس يك مراقبت خانواده قرار دادیم كه اولویت اول ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در سیستم است.

وي خاطرنشان كرد: بسته آموزشی بهداشت دهان و دندان ارائه می‌شود که با آموزش کارشناسان مراقبت خانواده می‌توان سطح یک خدمات دندانپزشکی را ارائه داد. 
 
سیاری بيان داشت: در مرحله بعد برای هر 30 تا 50 هزار نفر مرکز سلامت جامعه تشکیل مي‌شود که تا سال 93 شهرهای 50 هزار در حاشیه شهرها تحت پوشش قرار گرفت و امسال نیز بین 50 تا 500 هزار نفر پوشش دهی مي‌شوند.
 
وي برنامه بعدی وزارت بهداشت را همکاری با آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت: در کشور 12 میلیون دانش‌آموزداریم که در سنين 12 سالگی شاخص دندانی رو به بدتر شدن است و با شروع طرح سلامت دندان در برخی مدارس خدمات بهداشتی دندانپزشکی و ترمیمی دندانپزشکی به صورت سیار بر پا می‌شود.


 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار