عضو هیئت ‌علمی دانشگاه تهران گفت: رفع تحریم‌ها در بهترین حالت یعنی کشور ما به فروش نفت بپردازد و اقتصادی شبیه به اقتصاد عربستان داشته باشد، اما اقتصاد مقاومتی یعنی کشور خود به عرصه تولید و خودکفایی برسد و در عرصه‌های مهم و تعیین کننده صاحب سبک باشد.

"محمدصادق کوشکی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات کشور ما متضرر نمی‌شود، اظهارداشت:  در حال حاضر بسیاری از کار‌شناسان تاکید دارند که مشکلات اقتصادی جامعه ما در چند سال اخیر بیش از آنکه ناشی از تحریم‌ها باشد، ناشی از سومدیریت‌ها و استفاده غلط از ظرفیت‌های کشور است، به همین دلیل اگر قرار باشد به این مشکلات فائق شویم، باید از توانایی‌های خود حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.  
 
این کارشناس مسائل‌سیاسی ادامه داد: برخلاف تصور عده‌ای حتی رفع کامل تحریم‌ها مشکلات اقتصادی ما را به طور کامل منتفی نمی‌کند، بلکه تنها عوارض آن را برای مدت زمانی مشخص به تعویق می‌اندازد.  
 
کوشکی با اشاره به موانع موجود بر سر راه عملی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما هنوز مبتکرین و مخترعین جایگاه واقعی خود را پیدا نکردند و از طرف دولت مورد حمایت واقع نمی‌شوند، اقتصاد مقاومتی یعنی نخبگان کشور مورد حمایت همه افراد به ویژه نظام باشند تا بتوانند با خلاقیت، ابتکار و کارآفرینی خود مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را برطرف کنند.  
 
عضو هیئت ‌علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها در بهترین حالت یعنی کشور ما به فروش نفت بپردازد و اقتصادی شبیه به اقتصاد عربستان داشته باشد، اما اقتصاد مقاومتی یعنی کشور خود به عرصه تولید و خودکفایی برسد و در عرصه‌های مهم و تعیین کننده صاحب سبک باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار