مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: جلسات دانشجویی معمولاً قالب‌های خاص خود را دارد و در برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده نمی‌گنجد.

"جعفر گل‌محمدی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کرسی‌های آزاد اندیشی از هدف اصلی خود فاصله گرفته اظهارداشت: کرسی‌های آزاد فکری در دانشگاه‌ها تبدیل به یک حرکت آیین نامه‌ای شده و به لحاظ پیچیدگی‌هایی که فضای کرسی‌های آزاد اندیشی دارد، تقریبا غیرقابل اجراست.
 
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان این‌که این آیین‌نامه از طرف شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد ادامه داد: پیچیدگی آیین نامه‌ها تا جائی بود که حتی کنداکتور برنامه به صورت ریز در آن مشخص شده بود و همین محتوا و چهارچوب رسمی موجب شد تا عملا استادان و به ویژه دانشجویان رغبتی به انجام آن نشان ندهد.  
 
وی ادامه داد: جلسات دانشجویی معمولا قالب‌های خاص خود را دارد و در برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده نمی‌گنجد. 
 
گل‌محمدی با اشاره به موانع موجود بر سر راه برگزاری این جلسات تصریح کرد: برخی مسائل امنیتی با وجود اینکه قوه قضاییه با صدور بخش‌نامه‌های مختلف تاکید کرده است که سخنرانان این جلسات از هر جناح و دسته‌ای باید آزادانه مطالب خود را عنوان کنند و این مسائل در چارچوب قانون رعایت می‌شود، اما باعث عقب‌نشینی اساتید و دانشجویان شده است.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر چند ممکن است این نگرانی‌ها درست نباشد، اما رغبت دانشجو را مهار می‌کند و ما امیدواریم بسترهایی فراهم شود تا این موانع هر روز کمرنگ‌تر شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار