آزمون‌هایی برای مشکلات شنوایی افراد وجود دارد که با آن‌ها می‌توان کم‌شنوایی افراد سنجیده شود.

عمرانی متخصص حلق و گوش و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: خوشبختانه در بسیاری از بیمارستان‌های کشورمان در نخستین روزهای تولد، شنوایی با دستگاه‌های سیال سنجیده می‌شود و اگر نیازمند پیگیری بهینه و درد‌سری باشد پیگیری می‌شود و آزمون‌هایی از آن‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: کسانی که آزمون‌های آن‌ها مشکوک باشد این آزمون‌ها را با برآوردهایی همانند ABAR از بالای 6 ماهگی کار راحتی است و از 4و5 سالگی بچه‌ها آزمون‌های شیدا را انجام می‌دهند.

عمرانی بیان کرد: آزمون‌های شیدا آزمون‌ تن خالص در سامدهای گوناگون است که صداها انتقال پیدا می‌کنند و برآورد می‌شود شیدایی چه سطحی است. آزمون IA هم به سادگی مشکلات شنوایی را نشان می‌دهد اگر پشت پرده گوش آب، توده یا باز و پاره باشد با این آزمون می‌توان به این مشکل پی برد.

این متخصص گوش و حلق و بینی عنوان کرد: آزمون قابلیت تفکیک واژه‌ها که واژه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و اگر کسی با درصد مشخصی بتواند تشخیص بدهد و تفکیک کند آزمون ساده و کارآمدی  است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این آزمون‌ها از 4 تا 5 سالگی انجام شده و زمان زیادی نمی‌گیرد و بسیار کمک رسان است و در بسیاری از شهرها انجام پذیر است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شنوایی ، صدا ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار