با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛‌

تعیین نحوه اجرای مصوبات شوراهای فرعی شورای امنیت ملی در زمان تحریم‌ها

نمایندگان نحوه و چگونگی پروسه اجرای مصوبات شوراهای فرعی شورای امنیت ملی را تا زمانی که تحریم‌ها علیه ملت ایران وجود دارد، مشخص کردند.

تعیین نحوه اجرای مصوبات شوراهای فرعی شورای امنیت ملی در زمان تحریم‌هابه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه 25 اسفند به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی  25 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

ماده الحاقی 25 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده الحاقی 25- تا رفع کامل تحریم‌ها علیه ملت ایران مصوبات هر یک از شوراهای فرعی شورای امنیت ملی که دارای آثار اقتصادی، تجاری، مالی و مرتبط با سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات و واردات است باید تا 48 ساعت پس از تصویب برای کلیه اعضای ثابت شورای عالی امنیت ملی ارسال شود.

چنانچه که هر یک از اعضای مذکور تا ده روز کاری ایرادی نگیرند مصوبه قابل اجرا است و در صورت وصول ایراد طی مدت مذکور، شورای فرعی موظف به رفع آن است. در غیر این صورت مصوبه باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

مصوبات شورای فرعی نباید خلاف قوانین موضوعه کشور باشد.

پیش از این متن این بند به شرح زیر بود که شورای نگهبان با آن مخالفت کرد.

ماده الحاقی 25 تا رفع کامل تحریم‌ها علت ملت ایران مصوبات ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم که دارای آثار اقتصادی، تجاری، مالی و مرتبط با سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات و واردات است باید تا 48 ساعت پس از تصویب برای کلیه اعضای ثابت شورای عالی امنیت ملی ارسال شود چنانچه هر یک از اعضای مذکور تا 10 روز کاری ایرادی نگیرند مصوبه ستاد قابل اجرا است و در صورت وصول ایراد طی مدت مذکور، ستاد تدابیر ویژه موظف به رفع آن است در غیر این صورت مصوبه ستاد باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

مصوبات ستاد تدابیر نباید خلاف قوانین موضوعه کشور باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار