در مراسم رونمایی از شش طرح در حوزه‌ی فناوری اطلاعات مطرح شد

«علی جنتی»: کشور ما در زمینه‌ ایجاد شبکه‌ ملی اطلاعات به خوبی عمل‌کرده‌ است/ در تلاشیم دولت الکترونیک تحقق یابد

علی جنتی وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از شش طرح در زمینه‌ فناوری اطلاعات و رسانه‌ای دیجیتال در مورد تحقق بخشی دولت الکترونیک سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از شش طرح فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "موسویان" رئیس فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، "حسین انتظاری" دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم موسویان رئیس حوزه‌ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال پس از تشکر از وزیر ارشاد برای اختصاص دادن این فرصت به این مرکز بیان کرد: امیدواریم با طرح ساماندهی جدید سایت‌هایی که با دامنه‌ی IR  ثبت شده‌اند و نیز سایت های دیگر با دامنه‌های مختلف را پذیرا باشیم.

وی در خصوص پارتیشن بندی سایت‌ها بیان کرد: این پارتیشن بندی برای ایجاد تمایز بین سایت‌های مختلف از نظر محتوا وسطح کیفیت خواهد بود. امتیاز سایت‌ها از یک تا پنج ستاره خواهد بود که ستاره‌های بیشتر به نشانه‌ی کیفیت و محتوای بالاتر و بهتر خواهد بود.

موسویان افزود: لوگو‌های رنگی برای سایت‌ها طراحی شده است که هر شخص برای ثبت سایت خود ابتدا وارد سایت ساماندهی می‌شود و در عرض سه دقیقه لوگوی خود را ثبت می‌کند. لوگوی رنگی به معنای فعالیت جدی سایت‌ها در زمینه‌های مختلف است اما در لحظه ی ثبت نام و قبل از تعیین حوزه لوگوی سایت‌ها سفید خواهد بود. لوگو‌های از قبل مشخص شده و استاندارد اجازه‌ی پارتیشن بندی را به سایت می‌دهد.

وی عنوان کرد: مثلاً حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت، محیط زیست، فرهنگ و هنر، ازدواج و همسرداری و ... از رنگ های مختلف برای لوگو برای تمایز حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. مثلاً وقتی در بخش بهداشت و سلامت در ابتدا لوگو ثبت می‌شود بیرنگ است ولی با صدور مجوز فعالیت رنگ لوگو به رنگ حوزه‌ی بهداشت و سلامت تغییر می کند. ما سرگروهی را در این بخش به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سپرده‌ایم.

وی در خصوص رایانامه‌ی داخلی مخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در گذشته رایانامه‌ها  فقط ظاهر داخلی داشتند اما سرور اصلی در خارج از کشور بود اما با طرح جدید رایانامه‌ها داخلی هست و محتویات آنها امن و محرمانه خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص طرح ویژه فرهنگیان در خصوص سوال وزیر ارشاد مبنی بر راه اندازی شبکه ملی فرهنگ پاسخ داد: با توجه به استقبال و استعداد در این زمینه همین دلایل مشوق انجام فعالیت خواهند بود.

وی در ادامه افزود: بازوهای یاری دهنده‌ی ما در این زمینه خانه‌های فرهنگ هستند که ما با طرح فرهنگ یار که ایجاد کرده‌ایم یک نفر را به عنوان فرهنگ یار ارشد انتخاب می‌کنیم و آموزشهای لازم را به وی خواهیم داد. شخص آموزش دیده برای سایر اعضای گروه فعالیت‌ها را تشریح خواهد کرد.

"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور ایران موفق به راه‌اندازی شبکه‌ی ملی فناوری اطلاعات شده است، گفت: قصد داریم دولت الکترونیک را نیز تحقق ببخشیم که در زمینه‌های مختلف از مراجعات حضوری مردم کاسته شود و مردم برای کارهای جزئی در صف‌ها گرفتار نشوند.

وی در ادامه با اشاره به ضعف در زمینه‌ی فناوری اطلاعات باید نقاط ضعف در این زمینه تقویت شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار