حسین نوش آبادی سخنگو و معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: با قاچاقچیان کتاب به شدت برخورد می‌کنیم.

حسین نوش آبادی سخنگو و معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص قاچاق کتاب گفت: متاسفانه کتاب‌ها به موازات دیگر کالاها قاچاق و از طریق بعضی از مرزها به صورت غیر قانونی وارد ایران می شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد بارها اعلام کرده است که با قاچاقچیان کالاهای فرهنگی بیش از دیگر قاچاقچیان برخورد می‌شود زیرا تبعات یک قاچاق فرهنگی بیش از سایر حوزه‌ها است. 

وی در ادامه افزود: تنها کتابهایی قابل قبول هستند که مجوز داشته باشند و پس از طی کردن مراحل قانونی و نظارت در گمرک ایران عبور کرده باشند. 

نوش آبادی اظهار داشت: کالاهای فرهنگی اعم از کتاب، فیلم و... نباید قاچاق شوند و با توزیع کننده، وارد کننده و هر کس دستی در این قاچاق داشته باشد از طریق  مراجع قضایی برخورد خواهد شد تاکنون با آن دسته از فروشگاه‌هایی هم که کتاب غیر استاندارد داشته‌اند برخورد شدیدی صورت گرفته است. 

وی در خصوص لغو کنسرت‌های اخیر خاطر نشان کرد: اگر فعالیت فرهنگی مجوز داشته باشد ما هم از آن حمایت خواهیم کرد. کنسرت‌هایی هم که مجوز لازم را دریافت و مورد تایید شوراهای تامین استانها قرار گرفته‌اند باید اجرا شوند، اگر برای اجرای کنسرتی تمام ارگانهای قضایی، انتظامی و ... باهم هماهنگ شد و کنسرت مجوز داشته باشند باید اجرا شوند نباید ما قصاص قبل از جنایت صورت دهیم و لغو برخی کنسرت‌ها به معنای دخالت در کارهای فرهنگی است و در جامعه تبعات منفی دارد. کسی حق لغو برنامه‌ای که مورد تایید وزارت ارشاد بوده را ندارد اما با برنامه‌های حاشیه‌ای برخورد می‌شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار