شهردار منطقه5 گفت: همایش تکریم ائمه جماعات مساجد با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و رویکرد مسجد محوری با حضور مدیران شهری منطقه5 برگزار شد.

پژمان پشمچی‌زاده شهردار منطقه 5 در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مراسم تکریم از ائمه جماعات مساجد منطقه که با حضور رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و مدیران منطقه برگزار شد اظهار کرد: مساجد کانون هدایت حرکت‌های اجتماعی و مذهبی به شمار می‌آیند و مدیریت شهری با اعتقاد بر اینکه مساجد و کانون‌های علمی، دینی مهمترین پایگاه فرهنگ سازی توسعه معارف متعالی دینی است.

وی افزود: احداث و تجهیز مساجد را در دستور کار قرار داده است بر همین راستا در سالی که سپری شد اقدامات چشمگیری در حوزه توسعه زیرساخت‌های مذهبی و فضای دینی صورت گرفته است که حاصل این اقدامات منجر به آغاز عملیات احداث 20مسجد در سطح محلات منطقه شد.

شهردار منطقه5 با اشاره به تداوم برنامه‌های شهرداری در تقویت وتوسعه فضاهای مذهبی افزود: مدیریت منطقه بر تقویت و تامین سرانه‌های مذهبی محلات اهتمام جدی دارد و در همین خصوص جلسه کمیته امور مساجد به صورت مستمر و برنامه هفتگی برگزار و برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صادق زاده، مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهردار تهران در این جلسه با اشاره به جایگاه مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی در سطح محلات تصریح کرد: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در اداره شهر، انتخابات چهارمین دوره شورایاران محلات این ظرفیت را فراهم می‌کند تا از پتانسیل‌های موجود محلات بهره مند شد.

وی ادامه داد: ائمه جماعات مساجد می‌توانند با تشویق شهروندان به مشارکت گسترده در انتخاب افراد اصلح و متدین به عنوان شورایاران محلات نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

مشاور شهردار در پایان همچنین به رویکرد مدیریت شهری در اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک گفت: آلودگی هوا و محیط زیست از معضلات بزرگی است که در همین راستا شهرداری تهران با اجرای طرح خط سفید و همچنین تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا در تحقق این رویکرد گام برداشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه5 ، همایش ، پشمچی زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار