معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رتبه دوم یزد در جذب گردشگران خارجی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مناسب تاکید کرد.

رتبه دوم یزد درجذب گردشگران خارجیبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛مصطفی فاطمی با اشاره به جذابیت های گردشگری این استان گفت: یزد اکنون به قطب گردشگری تبدیل شده و باید از ظرفیت ایجاد شده به خوبی بهره‌مند شویم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، گفت:یزد در سال 1389 رتبه پنجم کشور در زمینه جذب گردشگر خارجی را داشت و گردشگران حداقل یک شب اقامت در یزد را در برنامه خود داشتند اما یزد اکنون با سه شب اقامت گردشگر و حجم سفرها به این استان، رتبه دوم جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: میزان جذب گردشگر در سال 90 نسبت به سال 89 با افزایش 24 درصدی، سال 91 نسبت به سال 90 با افزایش 21 درصدی، سال 92 نسبت به سال 91 با افزایش 100 درصدی و در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش 100 درصدی در جذب گردشگر به ویژه گردشگر خارجی داشته است.

فاطمی اظهار داشت: هم‌اکنون در استان یزد 3هزار و 555 تخت در هتل‌ها موجود است که این آمار در مقابل حجم گردشگران بسیار کم است و در این هنگام از سال، کمبود آنها بیشتر احساس می‌شود.

فاطمی، روند توسعه و رشد گردشگری در استان یزد را بسیار شتاب‌زده خواند و بیان کرد: یزد نیز گام‌های بلندی در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری برداشته اما هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیاری داریم.


انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.