قسمتی از پوست عوامل ژنتیکی و ارثی است که قابل تغییر نیست و قسمت دیگر عوامل محیطی است که در زیبایی پوست نقش اساسی دارد.

دکتر احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: قسمتی از پوست بحث ژنتیک و ارث است که نمی‌توان آن را تغییر داد و شاید خیلی در سینین بالا پوست خیلی خوبی داشته باشند و کسی که سن او خیلی کمتر است نسبت به کسی که سنش بالاتر است پوست خیلی بدتری داشته باشد.

وی بیان کرد: پس یک قسمت عمده‌ی پوست ژنتیک و ارث است که قابل تغییر نیست ولی عوامل محیطی در پوست خیلی نقش دارد. تغذیه‌ی مناسب یعنی مصرف خوب میوه و سبزیجات به صورت روزانه  پروتئین کافی این موارد مطمئنا در سلامتی پوست نقش اساسی دارد.

احسانی، در ادامه افزود: استراحت کافی، خواب کافی، عدم وجود استرس، عدم مصرف سیگار این‌ها عواملی هستند که در پوست خوب نقش دارد. البته‌ استفاده‌ی خوب و مرتب از ضد آفتاب‌ها و همین طور کسانی که پوست آنها خشک است استفاده‌ی مناسب از مرطوب کننده‌های مناسب می‌تواند در زیبایی پوست تاثیر بگذارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این موارد برای اینکه فرد پوست خوب و زیبایی داشته باشد باید یک سری مراقبت‌ها که توسط همکاران متخصص انجام می‌شود انجام دهد برای فرد از 30 تا 35 سالگی شروع شود و مطمئنا می‌تواند در جلوگیری از افتادگی پوست و چین و چروک‌ها نقش اساسی داشته باشد.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطر نشان کرد: پس اگر به نظر برسد که تنها یک نسخه برای کسی نوشته شود کافی است و می تواند در زیبایی پوست تاثیر بگذارد چنین چیزی وجود ندارد بلکه باید مخلوطی از چند کار تغذیه، استراحت، عدم مصرف سیگار و خواب کافی همه‌ی این موارد مهم است و در نهایت استفاده از  یک سری داروها که می‌توانند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار