معاون بهداشت در پیام نوروزی خود به مناسبت حلول سال 1394 شمسی، را خواستار ترویج فرهنگ شهروندی با نگاه سلامت محور شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  متن پیام دکتر علی اکبر سیاری به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
یا مقلّب القلوب و الابصار/ یا مدبر اللیل و النهار/ یا محوّل الحول و الاحوال/ حوّل حالنا الى احسن الحال
 
در سال 94 تلاش کنیم  و با همدیگر پیوند ببندیم که مروج فرهنگ شهروندی با ویژگی­های زیر باشیم
 
احساساتمان را بیان کنیم. درصدد اجرای افکار سالم در جهت دلنشین کردن و ساده کردن هر چه بیشتر زندگی باشیم. عبارت "دوستتان دارم" ، لبخند و شادی را به  همه مردم هدیه کنیم، کینه ورزی را هرگز، مهربانی و دوستی با همه را سرلوحه کارمان قرار دهیم و مروج ایمان، تقوای الهی و عمل صالح که اساس دین است  باشیم، از عباراتی از این دست: "ببخشید ، اشتباه کردم"، "نمی دانم"، "خواهش می کنم"، "ممنونم" و جملاتی زیبا و پرمهر و دلنشین  بیشتر استفاده کنیم.

آگاه به همه شئون زندگی، مسائل و امور جامعه به ويژه حوزه اجتماعي باشیم، مسئوليت پذير بارفتار مسئولانه نسبت به خود، اطرفيان و جامعه در تمام ابعاد آن، حامي محيط زيست سالم و ارزشهای والای آن، حامي فقرا ، نيازمندان، دردمندان جامعه، اهل گذشت، صبوری و حسن خلق و شهرت، حامی سرمایه اجتماعي توأم با احساس مسئوليت نسبت به مسائل مردم و جامعه باشیم، پايبند به قوانين، مقررات و ضوابط و پاسخگو، عدالت محور، برخوردار از اطلاعات به روز جامعه، به آنچه می گوییم، می شنویم و انتخاب می کنیم ابتدا فکر کنیم. کمتر بخواهیم و بیشتر تلاش  کنیم، ساده زیست و ساده پوش  باشیم.

در برنامه های عام المنفعه، انتخابات محلی و ملی به ویژه انتخابات سال 94 پیشرو باشیم و برای  این انتخابات به مردم  ملاک  انتخاب آگاهانه و مسئولانه بدهیم ، اهل همكاري و همياري داوطلبانه در جامعه به ويژه در محيطي كه زندگي  می کنیم باشیم. مشكلات مردم را از خود  بدانیم و دست آنان را بگیریم و تکیه گاه بی منت مردم  و جامعه باشیم و این  را وظيفه و ارزش بدانیم و براي آن انتظار تقدير و تشكر از كسي  را نداشته باشیم. اهل نظم و انضباط، سخت کوش و تلاش گر باشیم. در صدد آن باشیم تا محیط کار و زندگی را  کم تنش تر، شادتر و مولد تر کنیم و از مشکلات نهراسیم و درصدد پیدا کردن راه حل برای آن  ها  باشیم و به همگان گوشزد کنیم  که آنان چقدر برایمان  باارزش هستند.

نسبت به رفتارهايي كه عامل خطر براي فرد و جامعه است به ويژه عوامل خطری که سلامت فرد و جامعه را به خطر می اندازند همانند کم تحركی، تغذيه ناسالم، مصرف دخانيات، الكل و مواد مخدر و مواد روان گردان و همچنین آسيب هاي اجتماعي (از جمله: فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق، بزهکاری، کودکان کار و خیابانی، رفتارهای جنسی پرخطر و ...) حساس بوده و در پیشگیری از آن در خود و جامعه اثرگذار باشیم. در فراهم کردن اسباب  سالم زیستن، زندگی با کیفیت مناسب، مولد، سالم و  شادی آفرین برای همه مردم به ویژه جوانان  اهتمام بورزیم و به سالمندان جامعه احترام گذارده و آنان را از سرمايه های ارزشمند اجتماعي به شمار آوریم.

هر روز از خود بپرسیم: " امروز چه   به آموزه های خود  و دیگران  افزودم ، چه خدمتی به کشورم و چه کمکی به دیگران کرده ام.

برای کشور  آرزوی  پیشرفت، توسعه، آبادانی، رفاه، آزادی، نشاط اجتماعی ، عدالت توأم با دیانت و معنویت، راستگوئی ، امانتداری، وفای به عهد  داشته باشیم و جامعه ای عاری از فقر و بیکاری، جهل، ظلم ، بی عدالتی، نابرابری اجتماعی، تبعیض، فساد و ارتشاء، رانت خواری و امراض بی درد تکبر، خودخواهی و غرور، ریا و نیرنگ، دروغ، تهمت و غیبت ، بدبینی های بی حاصل، یاس و ناامیدی راازباری تعالی مسئلت نماییم .

بیایید در سال 94 با پروردگار   بزرگ ، مهربان و  رئوفمان، که سمیع ، بصیر، علیم، حکیم، حاضر و ناظر از لحظه لحظه ی زندگی مان است،  پیمان ببندیم که آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و آنچه برای خود نمی پسندیم. برای دیگران هم نپسندیم. به نعمت هایی که به ما داده  است بیندیشیم و سپاسگزار و شاکر نعمت های او باشیم.پس  بیایید  تا جستجوگر سلامتی همراه با  زندگی ای  پربار و لذت بخش عاری از معلولیت و ناتوانی برای همه باشیم.

خدایا لذتِ بخشیدن، هدیه محبت، لبخند، عشق ورزیدن، صداقت، راستگویی و امانت داری وفای به عهد را به مسنولین و مردم کشور ما عنایت کن و به همه ما توفیق آن را بده تا آنچه در توان داریم در سال 94 برای مردم و کشور انجام دهیم .

در سال 94 برای تمام مردم ایران  و شما خواننده گرامی که در این لحظه این پیام تبریک را مطالعه می کنید سلامتی، شادی و موفقیت و زندگی شرافتمندانه را از درگاه خداوند بزرگ درخواست دارم.


                                                                                                                       
دکتر علی اکبر سیاری
ملتمس دعا
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.