امسال صادرات کالا از منطقه ويژه اقتصادي سرخس بيش از 57 ميليارد ريال ارزآوري داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: تا پايان بهمن امسال 9 هزار و  665 تن کالا به ارزش 57 ميليارد و  140 ميليون ريال از گمرک سرخس صادر شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن  114 درصد افزايش داشته و از نظر ارزش تغيير نکرده است .

صادقي گلمکاني افزود: در مجموع مراودات کالا از جمله صادرات ، واردات  و ترانزيت در گمرک سرخس امسال 96 هزار و 982 تن کالا به ارزش 10 هزار و هفت ميليارد و 455 ميليون ريال بوده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 37درصد و از نظر ارزش 53 درصد  افزايش داشته است.

وي گفت: مجموع مراودات کالا در گمرک سرخس در مدت مشابه پارسال 70 هزار و 582 تن به ارزش 6 هزار و 530 ميليارد و 706 ميليون ريال بود.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت : انواع مصالح ساختماني از قبيل ميلگرد ، سيمان و گچ ، مواد پتروشيمي ، موکت پشم شيشه و انواع مواد خوراکي عمده اقلام صادراتي امسال از منطقه ويژه اقتصادي سرخس بوده است.

صادقي گلمکاني افزود: عمده مقاصد صادراتي اين کالاها ، کشورهاي آسياي ميانه به ويژه ترکمنستان ، تاجيکستان و نيز عراق و افغانستان است.

سرخس در شمال شرق خراسان رضوي و هم مرز با ترکمنستان است .

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، صادرات ، کالا ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار