با توجه به افزایش استفاده از آجیل و شیرینی در ایام عید نوروز باید به نکات تغذیه سالم بیشتر توجه کنیم.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مصرف شیرینی و‌ آجیل شب عید نوروز گفت: در ایام عید تغذیه افراد تغییر پیدا می‌کند و استفاده از شیرینی‌ها در بین مردم باب می‌شود. از طرفی برخی افراد تصور می‌کنند با نخوردن یک وعده‌ی غذایی مثل شام،‌ می‌توانند از معضل چاقی جلوگیری کنند و با خیال آسوده از آجیل و شیرینی استفاده کنند.

فرح بخش در ادامه تصریح کرد: با توجه به هرم غذایی که الگوی درست خواری است، باید از استفاده شیرینی‌ها و روغن که در نوک هرم هستند، پرهیز کنیم. لازم به ذکر است آجیل‌ها نیز در گروه دانه‌های روغنی‌اند و از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان ممکن است به دلیل شلوغی شب عید تخلفات غذایی صورت گیرد و افزودنی‌ها و رنگ‌های غیر مجاز به مواد خوراکی اضافه شوند، به همین منظور توصیه می‌شود افراد شیرینی‌های کارخانه‌ای و تایید شده از طرف وزارت بهداشت خریداری کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: بهتر است از مصرف آجیل‌های شور که در میان ایرانیان باب شده است، بپرهیزیم، زیرا با این کار علاوه بر مضراتی که گریبان گیر خودمان هم می‌شود، افراد بسیاری از جمله سالمندان، کسانی که بیماری‌های قلبی – عروقی دارند و سایر افرادی که نمک برای آن‌ها مضر است را از خوردن آجیل محروم کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسافران به آب مصرفی خود در طول سفر توجه داشته باشند و حتی الامکان از محل‌های مطمئن آب استفاده کنند یا آب معدنی با خود همراه داشته باشند. همچنین افراد سعی کنند از رستوران‌های معتبر استفاده کنند و یا مواد غذایی اولیه را با خود همراه داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.