با توجه به تاکیدات و دستورات رهبر، اساس اقتصاد مقاومتی پایه مالیاتی تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اقتصاد کشور در سال های اخیر شرایط نامطلوبی را تجربه کرده است برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور طرحی در قالب اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.در حال حاضر دستیابی به اقتصاد مقاومتی شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

از مهمترین شیوه های اجرای اقتصاد مقاومتی در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه وصول مالیات ها می باشد.اصلاح قانون جامع مالیاتی و اجرای منظم آن نقطه ای برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب میشود.

حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و جذب درآمد ازمنبع مالیات ها سبب شده است اتکای کشور به تک محصولی و منابع زیر زمینی  نیز کاهش پیدا کند که این خود نقطه ای امیدوارانه برای رونق سایر بخش های کشور و ایجاد انگیزه در فضای کسب و کار است.

لازم است از ابزار ها و قدرت های صحیح مالیاتی در بدنه ی اقتصاد کشور استفاده شود،شایان ذکر است در صورتی که نظام مالیاتی جامع و کارا باشد می تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد در صورتی که نظام مالیاتی طبق شاخص های تعریف شده نباشد نمیتواند کمکی به اقتصاد کشور و تحقق اهداف کند.

  مسئولین و کارشناسان اقتصادی اغلب معتقد هستند اخذ مالیات در روش های صحیح میتواند کمک بزرگی به تامین کسری بودجه کشور و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی کند.در این راستا امام جمعه شهرستان آران و بيدگل عنوان کرده اند که اساس اقتصاد مقاومتي در دستورات و تاکيدات رهبر بر پايه ماليات استوار شده است.

با توجه به تاريخچه و شيوه هاي اخذ ماليات در کشورهاي مختلف  وصول ماليات از قديم در کشورهاي مختلف بوده و دين مقدس اسلام نيز وصول ماليات را به شيوه اسلامي اجرا و دنبال نموده است.مدارا نمودن با مردم و رعايت عدالت مالياتي از اصول ارتقاي فرهنگ مالياتي است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار