یک روان شناس گفت: وراثت، یادگیری از رفتار والدین و داشتن زندگی بدون تحرک و پویایی در ایجاد تنبلی در افراد موثر هستند.

ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تنبلی به علل گوناگون از جمله کمبود آهن، کم‌خونی، کم کاری تیرویید و افسردگی رخ می‌دهد، اظهار کرد: بعضی اوقات تنبلی به دلیل عدم سرگرمی و هیجان در محیط خانه بوجود می‌آید و سبب می‌شود کودک انرژی لازم برای درس خواندن نداشته باشد. 

وی افزود: گاه گاهی افراد برای تنبیه طرف مقابل خود تنبلی می‌کنند در حقیقت تنبلی به شکل یک خشم نهفته‌ای درآمده است که حل نشده و فرد با این کار به یک نوع پرخاشگری منفعل روی آورده است. 

غفار تبریزی با بیان اینکه تنبلی می‌تواند به دلیل علاقه نداشتن شخص به کار خود رخ دهد، تصریح کرد: بسته به علت روان‌شناختی و جسمی تنبلی می‌تواند این نوع اختلال رفتاری را برطرف کرد. 

وی بیان کرد: درصورتی که تنبلی در سنین کم به وجود آید، باید به فرد اجازه داده شود تا اثر تنبلی را در زندگی خود ببیند شکست خوردن در کار، پیشرفت نکردن پروژه، ضرر خوردن مالی و محتاج شدن به دیگران شخص تنبل را متنبه و آگاه می‌سازد. 

غفار تبریزی ادامه داد: همه موارد بالا از اثرات تنبلی به شمار می‌رود و معمولا در پس تنبلی رگه‌هایی از ناامیدی دیده می‌شود و اگر فرد امید را در وجود خود پرورش دهد می‌تواند با این مشکل مقابله کند. 

این روان شناس در پایان گفت: از زمان تولد افراد از لحاظ تحرک باهم متفاوت هستند در عین حال وراثت، یادگیری از رفتار والدین و داشتن زندگی بدون تحرک و پویایی در ایجاد تنبلی در افراد موثر است. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تنبلی ، پویایی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار